10 apró trükk a reggeliző asztalnál

Törekedj az egészséges életmódra!

2014/07/27

Eddig vajat kentél a májkrém alá? Ne tedd! Dobd fel inkább zöldségekkel a reggelit. Íme néhány trükk, hogy már reggel fittebben induljon a napod.

Petruska Szonja
Petruska Szonja, az RC News diéta és fitnesz szakértője

Nem is gondolod, hogy mennyi kalóriát megspórolhatsz egy kis odafigyeléssel. Nem csak fogyókúrázóknak ajánljuk cikkünket, de azoknak is, akik az egészséges életmódra törekednek, vagy csak formában szeretnék tartani magukat.

1. trükk – Csak csínján a vajjal!

vaj

Csak könnyen kenhető, szobahőmérsékletű vajat használj, ugyanis a hűtőben keményre dermedt vajat jóval nehezebb vékonyan felkenni a kenyérre. Aki ezt a szabályt betartja, szendvicsenként 5 gramm vajat, azaz 45 kalóriát spórol.

2. trükk – Kóstold meg a narancsos kenyeret!

kenyer

Szeretnéd ízletes falatokkal indítani a napot? Íme egy könnyen elkészíthető, ám zsírszegény tízórai recept. A narancsos kenyeret akár önmagában is fogyaszthatod.

Hozzávalók 1 kenyérhez: 30 dkg liszt, 1/2 teáskanál sütőpor, 10 dkg cukor, 1 tk vaníliás cukor, 2 evőkanál mák, kb. 2 dl narancslé. Melegítsd elő a sütőt 160 fokra. Keverd össze a hozzávalókat. Annyi narancslevet használj, amennyitől a tészta kissé nedves lesz. Tedd egy enyhén kiolajozott formába, és süsd kb. 45 percig. Mielőtt a formából kivennéd, várj, míg kihűl.

3. trükk – A müzlifélék is veszélyesek

musli

Tudtad, hogy a müzliben jelentős zsírmennyiség is megbújhat? A mogyoróval, dióval és egyéb magvakkal dúsított müzlik dupla annyi zsiradékot tartalmazhatnak, mint például a szárított gyümölccsel kevertek. A legegyszerűbb, ha saját magad kevered össze reggeli müzlidet.

4. trükk – Reggeli édességek

mogyorovaj

A legkiadósabb zsírbombák közé sorolható a mogyoróvaj (53%) és a mogyorókrém (31%). Ha valami édesre vágysz reggel, inkább kenj a zsemlédre dzsemet vagy mézet. Csak zsírszegény margarint használj hozzá!

5. trükk – Dobd fel a szendvicseket!

szendvics

Pástétomok, májkrémek alá felesleges vajat kenni. Ha mindenképp fel szeretnéd dobni szendvicsedet, használj mustárt vagy paradicsompürét, de még jobb, ha zöldséget teszel a szendvicsre: paradicsom, paprika vagy uborka szeletekkel is feldobhatod, télen pedig a savanyúságok is az újdonság erejével hathatnak.

6. trükk – Gondolj már reggel a délutáni édességadagra

Ha jön a délutáni nassolhatnék, nem kell a munkahelyi büfé édességkínálatára hagyatkozni, ha viszel magaddal friss gyümölcsöt vagy zöldséget. Egy-egy alma vagy répa elrágcsálása nem csak a fogakat erősíti, de a bűnbeeséstől is megment.

7. trükk – Étkezz tudatosan!

Készülj és figyelj étkezéseidre! Ha összevissza csipegetsz, elveszted a kontrollt az elfogyasztott mennyiség felett, s a jóllakottság érzésétől is megfosztod magad. Ha nem figyelsz, a 3 darab keksz helyett 2 doboznyit fogsz elmajszolni észrevétlenül.

8. trükk – Egyszerű édességpótlás: a cappuccino

Cappuccino

Ha elfog a vágy valami édes iránt, legegyszerűbb, ha iszol egy cappuccinót. A finom melegital desszertként is kiváló, ám mindössze 50 kalóriát és kb. 2 gramm zsírt tartalmaz. Ne a tejszínhabos, hanem a tejhabos változatot válaszd!

9. trükk – Szereted a majonézes szendvicseket?

Számos ételhez a majonézes öntet illik a leginkább. Mivel ez igen kalóriadús, bánj vele óvatosan! Tipp: hígítsd ugyanannyi joghurttal! Egy evőkanál majonéz 20 gramm zsírt és 180 kalóriát tartalmaz, úgyhogy nem árt visszafogni magunkat.

10. trükk – A sóval is csínján!

Egyes élelmiszerek, például a konzerv tonhal, annak ellenére, hogy igen alacsony kalóriatartalmúak, mégis akadályt gördítenek a fogyás elé, mivel nagy mennyiségű só található bennük. Igyekezzünk minél kevesebb sót vagy sótartalmú ételt fogyasztani!

Hozzászólások