3 fogyókúrás tipp, amit azonnal el kell felejtened!

Ezekre figyelj!

2019/06/03

Rengeteg tévhit kering a köztudatban a fogyással kapcsolatban, nézzünk, most 3 tipikus szabályt, amiket érdemes azonnal elfelejteni! 

A fogyni vágyókat szigorúság szerint két nagy csoportba lehet osztani:

  • az egyik csoportba tartozók nem tudnak tiltások nélkül élni, és ha valaki egy kicsi diétahibát is elkövet, azonnal pellengérre állítják, vagy saját maguk süllyednek el az önhibáztatás-lelkiismeret-furdalás bugyraiban,
  • a másik csoportba tartozók képesek rugalmasan kezelni a helyzetet, odafigyelnek az étrendre, az életmódra, önállóan járnak el.
 

Utóbbi stratégia valószínűleg előnyösebb. Ha életmódváltásról beszélünk, akkor az alapszabályokat saját, egyéni (!) életmódunkra alkalmazva, minden helyzetben (vidéki kisbolt, étterem, nyaralás, vendégség, üzleti ebéd, fogadás stb.) fel tudjuk majd találni magunkat anélkül, hogy kívülállóvá válnánk, anélkül, hogy magyarázkodni kellene étrendünk miatt.

Nézzünk meg három – sokak szerint – „kőbe vésett szabályt”, amelyeket érdemes rugalmasan kezelni!

egeszseg

1. Fogyókúra alatt nincs süti, csoki, sült krumpli, rozéfröccs!

Lehet fogyókúrázni a bikiniszezonra készülve, de sokkal érdemesebb egy egész életre szóló életmódváltásban gondolkozni. Nem érdemes elfelejtkezni a nyár utáni időszakról sem: akkor hogy is lesz? Visszajönnek a kilók a következő tavaszig? Őszintén szólva, általában igen. Ha viszont képesek vagyunk nem kampányfogyókúrában, hanem életünk végéig tartó egészséges életmódban gondolkozni, akkor nyilvánvaló, hogy nem tilthatjuk el magunkat örökre kedvenc (ám kevésbé egészségesnek titulált) alapanyagainktól, ételeinktől. Legyen ez akár a sültkrumpli, a csokoládé, a fagyi vagy a sütemények, fröccs vagy pohár sör a teraszon.

És mindezt természetesen megfelelő mennyiségben. A sültburgonya-köret legyen kis adag, és fogyasszunk mellé nagy adag friss salátát, de ha sütőben készítjük, tényleg alig kell aggódnunk miatta. Fagyiból is beérhetjük 1-2 gombóccal, tejszínhab és csokiöntet nélkül, csokiból meg táblányi helyett legyen egy kis bonbon, lassan elfogyasztva.

2. Csak saláta. Mindennap.

Testsúlycsökkentés idején is ajánlott az étrendekbe, ez azonban nem jeleni azt, hogy minden nap kell salátát enni, és hogy csak salátát lehet enni. Bár saláta van ezerféle, biztos mindenki megtalálná a maga ízlésének valót, ha eleget próbálkozna. De ha nem megy, nem kell erőltetni, mert annak nem sok értelme van. A megfelelő mennyiségű zöldségfogyasztás nem csak salátákon keresztül valósítható meg, persze a zöldségételek esetében is kulcskérdés az elkészítési mód. 

3. Tilos a szénhidrát

A fogyókúrák örökös alapeleme: a (megkülönböztetés nélküli) szénhidrátok korlátozása vagy teljes tiltása. Kevesen tudják azonban, hogy a zöldségek, a diófélék, a hüvelyesek és a gyümölcsök fő tápanyaga is a szénhidrát. Nyilvánvaló, hogy nincs egészséges életmód zöldségfogyasztás nélkül – azaz nem lehet jó irány, ha eltiltjuk magunkat a szénhidrátoktól. Tegyünk különbséget az egyszerű- és összetett szénhidrátok között, helyezzük ez utóbbiakra a hangsúlyt, és napi energiabevitelünk 45-55%-ára lőjük be a szénhidrátmennyiséget, lehetőleg ötszöri étkezésre elosztva.

Egy jól működő életmódváltás nagy mértékben az alany önállóságán, ismeretein múlik. Az ismeretek, technikák elsajátításában lehetünk mi, szakemberek nagy segítségre, de a mindennapi alkalmazást, a rendelkezésre álló lehetőségek közül való lehető legjobb választást mindenkinek magának kell megtennie.

forrás

Hozzászólások