5 érv az időszakos böjtölés mellett

Ezért érdemes néha diétázni

2015/05/28

Számtalan fogyókúra, csodadiéta és kíméletlen módszer ígér tartós és hirtelen súlycsökkenést, mi pedig hajlamosak vagyunk azonnal ráharapni, ha valami újat, eddig még nem hallottat, vagy Amerikában nagyon felkapottat ismerünk meg. A böjtölés amellett, hogy megszabadít néhány plusz kilótól, rengeteg előnnyel jár.

Több ezer fogyókúra és diéta közül szemezgettem már én is, amely áthág minden egészségügyi és orvosi szabályt. Elég csak említenem a legutóbbi Dukan-diéta őrületet, majd csodálatos bukását. Az önsanyargató és ész nélküli módszerek mellett egy dolog mégis örök és állandó: a böjtölés. Ennek azonban számos előnye is akad, amennyiben azt jól és megfelelő keretek között végzed el. Az egy napostól a néhány hétig tartón át, mindenre van megfelelő módszer, csak tudni kell helyesen végezni.

iStock_000065631067_Small

Mielőtt bármilyen megoldásba belekezdenél, érdemes előtte orvosoddal konzultálnod, hogy ne terheld meg szervezeted és biztonságos módszert válassz! A böjtölés segíthet megtisztítani a szervezetedet a lerakódott káros anyagoktól, energizál és feltölt, ezért érdemes belevágnod. Semmi esetre se vállalj hosszabb időt, mint ami még neked is jólesik.

1. Segít, hogy szervezeted tisztuljon és újra feltöltődjön

Szervezeted a tárolt glikogént kezdi felhasználni, csökken az inzulin termelés, a májad és a hasnyálmirigy pedig rövid időre pihenőt kap. Így a szervezet nagyobb figyelmet fordít az energiaraktárak beindítására, miközben számtalan kémiai és hormonális változás megy végbe.

2. Kevésbé leszel édesszájú

Azok az emberek, akik rendszeresen beiktatnak ilyen gyors böjtöket, kevésbé kívánják az édességet, ez pedig kifejezetten jó hír azok számára, akik egyébként nehezen tudnak ellenállni a cukor nyújtotta édes örömöknek.

3. Megvédi a sovány izomtömeget

Rengeteg testépítő és fitness modell használja ezt a módszert, pont azért, mert ilyenkor olyan hormonális változások mennek végbe, amelyek optimalizálják a zsír oxidációját, miközben meggátolja a sovány izomtömeg veszteséget.

Homemade yogurt with berry juice and currants in a glass, select

4. Energikusabb leszel

Meglepő, de mégis igaz! A böjt ideje alatt sokkal több energiád lesz, és ez vonatkozik a mentális szintre is! Ez pedig segít abban, hogy még kitartóbb legyél, növeld a motivációdat, nyitott legyél új dolgokra, összeszedettebben és nagyobb odafigyeléssel kezeld fogyókúrádat. A még több energia és a nagyobb motiváció pedig elengedhetetlen azok számára, akik fogyókúrázni szeretnének.

5. Csökken az elfogyasztott kalóriabevitel

Mindezt anélkül, hogy az alacsony kalóriatartalmú diéták általános hibáit elkövetnéd. A bevitt kalória csökkentése amolyan “meg kell tenni”, kötelező érvényű szabály, enélkül nincs fogyás. A böjt azonban sokkal hatásosabb néhány alacsony kalória tartalmú, vagy alacsony zsírtartalmú fogyókúrához képest. Így a jótékony hormonális változások mellett egy gyors és hatékony kalóriaégetés megy végbe, ami pedig egy tartós – és biztonságos, valamint egészséges – fogyást eredményez!

A tökéletes megjelenés minden nő számára fontos – legyen akár negyvenen innen vagy túl. Az évekkel átalakul a test, és azok a diéták, amelyek a húszas éveinkben beváltak, mára mist sem használnak. Való igaz, hogy a negyedik X után már egészen máshogy működik a szervezet, a fogyás ekkor sem lehetetlen! Olvass tovább!

fogyas negyven felett

Hozzászólások