5 tipp, hogy korábban kelhess

Segítség, hogy az ébredés ne legyen rémálom

2014/08/06

Sokan vagyunk, akik folyton azért küzdünk, hogy sikerüljön korábban felkelnünk reggelente és ily módon több dolgot sikerüljön elintéznünk még mielőtt munkába/iskolába mennénk.

Kinek a legnehezebb korán felkelni?

Sokunk számára szinte kivitelezhetetlenek tűnik a korai felkelés. Még nehezebb lehet, ha tizenéves-, vagy 20-as éveid elején jársz, hiszen ez esetben természetes, hogy több alvást igényelsz, és hajlamos vagy a reggeli elalvásra. Fogadj meg néhány jó tanácsot, melyek segíteni fognak abban, hogy korábban fel tudj kelni, ugyanakkor kipihentnek érezd magát.

1. Felejtsd el az élénkítő hatású ételeket, italokat

Kerüld az olyan anyagok késő esti bevitelét, mint például a koffein, melyek arra valók, hogy segítsenek ébren maradni. Sok ember azért szokik hozzá ahhoz, hogy késő éjszakáig fennmaradjon, mert a koffein vagy valami ahhoz hasonló anyag ébren tartja, és megakadályozza, hogy elálmosodjon.

2. Legyen valami a reggelében, amiért érdemes felkelnie

Ha nincs okod arra, hogy már kora reggel fent legyél, könnyű lecsapni az ébresztőórát és szépen tovább aludni, hiszen nincs semmi dolgod, aminek neki akarnál látni, és ami miatt fontosnak éreznéd a felkelést. Találj valami motivációt, amiért megéri korábban kibújni az ágyból! Pl. kedvenc reggelid elfogyasztása miatt – amit először el is kell készíteni.

wakeup

3. A korai lefekvés egyenes következménye a korai felkelés?

A legtöbb ember azt a logikát követi, miszerint ha korábban fekszünk le, akkor előbb-utóbb korábban is fogunk felébredni. Ha valóban el is tud aludni, akkor ez működhet. Ha azonban nem tudsz álomba szenderülni, és tágra nyílt szemekkel számolod a bárányokat az ágyban fekve, akkor ez nem sokat segít.

4. Kelj fel korábban akkor is, ha fáradt vagy

A stratégia lényege nem a korábban történő lefekvés, hanem a korábban való ébredés. Kelj fel egy korai órában valamelyik nap, függetlenül attól, hogy mennyire érzed magad fáradtnak. A tested magától értetődően előbb kezd majd elálmosodni, és így korábban fogsz ágyba bújni, mert valóban fáradt leszel. Néhány napig nehéz lesz, de az ilyen korai kelés segíteni fog hosszútávon.

wakeup1

5. Felejtsd el a „Szundi” funkciót

A „csak még 10 perc” kísértése oda fog vezetni, hogy addig fogsz újra és újra visszaaludni, amíg végül egy órával az után fogsz felkelni, mint amikor akartál. Ha kell, tedd az ébresztőórát a szoba túlsó végébe, hogy fel kelljen kelned ahhoz, hogy kikapcsolhasd az ébresztést. Ez általában működni szokott. Jó reggelt mindenkinek :)

Hozzászólások