6 dolog, amit meg kell tenned, hogy jól légy szakítás után

Könnyítsd meg az elengedés folyamatát

2019/02/22

Egy szakítás nagyon fájdalmas dolog tud lenni, ezért természetesen teljesen normális, ha meggyászoljuk a kapcsolatunkat. De van, ami segíthet!

Nem egészséges, ha túl sokáig tart ez a gyászperiódus, vagy esetleg az első állomásán toporgunk hosszú ideig. Azonban van néhány dolog, amely meg tudja könnyíteni az elengedés folyamatát. Ha hasonló problémákkal küzdesz, érdemes megpróbálkoznod az alábbiakkal!

Légy hálás
Ha szakítás után nyomasztónak érzed a világot magad körül, és alig vagy képes még kikelni is az ágyból, talán furcsa, de az első, amire szükséged van, az a hála. A legrosszabb állapotunkban a legnehezebb megtalálni azt, miért vagyunk hálásak, de éppen ezért ad majd rengeteg erőt. Szóval az első feladatod, hogy találj 8-10 olyan dolgot, amiért hálás lehetsz az életedben, és ez motiváljon arra, hogy kimozdulj egy kicsit.

Készíts To-Do listát
Próbáld meg úgy felfogni, hogy a szakítás után felszabadul egy csomó időd, amit gyakorlatilag bármire felhasználhatsz. Tehát épp itt az ideje produktívan eltöltened a szabadidőd, és a régóta halogatott dolgaidat elvégezned. Ha ezen már túlvagy, akkor pedig akár sportra, vagy egy új hobbira is fordíthatod a felszabadult kapacitásaid, amíg nem jön valaki az életedbe – persze ezekről utána sem kell lemondanod, sőt!

szakitass

Szokj le a közösségi médiáról
Legalábbis arról, hogy az exedet nézegeted minden platformon, féltékenykedsz az összes lányra, aki bármit kommentel a képei alá, és azt lesed, milyen programokon vesz részt. Helyette tiltsd, blokkold, ahol tudod, és tényleg zárd el magad tőle a kritikus időszakban, hiszen ez valóban az égvilágon semmin nem segít.

Alakulj át!
Most nem egy nagyon drasztikus átváltozásra gondoltunk, de egy hajvágás, egy új hajszín, esetleg egy kis ruhatárfrissítés, stílusváltás nagyon sokat tud segíteni, hogy új és erős embernek érezd magad. Ha az előző párod visszafogott egy-két dologban – például nem szerette, ha túl rövid ruhákat hordasz, ha szórakozni mentek, vagy esetleg lebeszélt a tetoválásról, amire már régóta vágytál –, akkor épp itt az ideje, hogy most megvalósítsd ezen vágyaid.

Változtass a rutinodon
Válassz másik kávézót, szupermarketet, mozit, mint ahova közösen jártatok, ha pedig együtt mentetek munkába is reggelente, próbálj ki egy másik útvonalat. Ha kimozdulsz, ne azokat a helyeket válaszd, ahol közösen szórakoztatok, helyette nézz meg magadnak néhány új bárt, éttermet, ahol eddig akár még nem is jártál. Ha változtatsz a közös szokásokon, akkor nem kell folyamatosan a régi emlékektől kísértve élned, helyette rengeteg friss élményben lehet részed, rengeteg új emléket szerezhetsz magadnak. A barátaidnak is szólj, hogy kipróbálnál néhány új szórakozóhelyet – bizonyára ők is örülnek majd, hogy izgalmasabban töltitek majd az estéiteket, mint korábban.

szakit

Ki is vagy Te?
Érdemes feltenned egy szakítás után ezt a kérdést: valójában milyen ember is voltál a kapcsolatod előtt? Azt a személyt jobbnak vagy rosszabbnak tartottad-e, mint azt, akivé a kapcsolatod hatására váltál? Az biztos, hogy valamennyit változtál. Ha úgy érzed, hogy rossz irányba, akkor arra kell rájönnöd, korábban miben voltál jobb, hogy újra visszatérj azokhoz a tulajdonságaidhoz. Ha úgy érzed, hogy fejlődtél, akkor pedig azokat a dolgokat keresd meg, amelyeket az előző párodnak köszönhetsz, amelyek az ő segítségével lettek az értékeid. Ha ez megvan, köszönd meg magadban neki ezeket, de csak egyszer, és utána már ne foglalkozz azzal, hogy miatta lettek a lényed részei.

forrás

Hozzászólások