6 tipp, hogy könnyebben induljon a reggel

Hangolódj rá az ébredésre!

2014/08/13

A legtöbben úgy vannak a korán keléssel, hogy legszívesebben kiiktatnánk az életükből, pedig nem lenne muszáj minden reggel kótyagosan és kialvatlanul ébredni. Ahhoz, hogy jól induljon a nap, érdemes már az esti programba beiktatni néhány trükköt, amivel a felkelés szinte gyerekjáték lesz!

Akadnak olyan emberek, akik hajnalban vagy kora reggel a legaktívabbak, de sokaknak a korán kelés a szükséges rossz. Ha nem akarod, hogy az egész napodat befolyásolja a nehéz ébredés, már este hangolódj rá a másnapra.

Alvás előtti rituálék

Ha azt szeretnéd, hogy valóban pihentető alvásban legyen részed, akkor oda kell figyelned arra, hogy miket csinálsz elalvás előtt. Lefekvés előtt egy órával próbáld meg hanyagolni a tévézést és a számítógépezést, mert az agyad nem tud kellően pihenni a villogó fények miatt. Egy kellemes, nyugtató zene vagy egy jó könyv azonban épp ellenkező hatást ér el: megnyugtat és könnyen álomba ringat. Alvás előtt 3-4 órával az evés sem ajánlott, mert a szervezet az emésztés miatt nem tud éjszaka pihenni. A sportot is fejezzük be néhány órával lefekvés előtt, hogy a test nyugalmi állapotba kerüljön.

Sötét szoba

Ha teljesen sötét van reggel a szobádban, szinte esélyed sincs arra, hogy a szervezeted könnyen magához térjen, hiszen azt az érzést kelted benne, hogy még tart az alvás ideje. A melatonin hormon felelős azért, hogy az alvás és ébrenlét ciklusait irányítsa, ám ahhoz, hogy segítsen az ébredésben, fényre van szüksége. Semmiképp se sötétítsd be teljesen a hálószobát, mert a tested elfelejt felkelni.

reggeli

Napi rutin

A szervezeted képes vagy te magad befolyásolni: ha felveszel egy napi rutint, akkor a tested alkalmazkodik hozzá. Éppen ezért, ha minden nap ugyanarra az időpontra állítod be az ébresztőórádat, egy hét elteltével szinte magadtól pattansz ki az ágyból. Persze nem könnyű ezt betartani egy laza szombat reggelen, amikor bármeddig lustálkodhatnál, de ilyenkor gondolj arra, mennyivel könnyebb lesz a hétfő!

Kellemes ébresztő

Szabadulj meg az irritáló csengőhangoktól és a legpörgősebb partyslágerektől, amikre eddig ébredtél, kutatók szerint ugyanis egy megnyugtató, kellemes hang sokkal könnyebben kitisztítják az ember tudatát. Persze ne legyen túl halk sem az ébresztő, mert akkor esélyes, hogy átalszod. A szundi módról is megfeledkezhetsz: ne hidd, hogy ha öt percenként kinyomod a telefont, akkor könnyebb lesz a felkelés, a szervezet ugyanis plusz stressz faktorként kezeli a szakaszos alvást. Állítsd az ébresztőt későbbre, de kell fel azonnal!

Egy pohár víz ébredés után

Mielőtt lefekszel, készíts az éjjeliszekrényedre egy pohár vizet, felkelés után pedig azonnal idd meg. Ez nem csak akkor jó, ha ékszaka kiszárad a szád, hanem beindítja a tested anyagcseréjét, és már azelőtt felfrissülsz, mielőtt megiszod az első csésze kávédat.

reggeli ébresztő

Tápláló reggeli

Azt tudjuk, hogy a reggeli az egyik legfontosabb étkezése a napnak, így sosem maradhat ki. Az azonban egyáltalán nem mindegy, mit eszel meg, amikor a szervezeted még szinte alszik. Érdemes sortokban gazdag és tápláló ételekkel indítani a napot, mint a zabpehely, a tej vagy teljes kiőrlésű péksütemények. Nem lehet kifogás az sem, hogy diétázol, hiszen a reggel bevitt kalóriát a szervezet napközben feldolgozza.

Hozzászólások