7+3 tipp, hogy tökéletes legyen a pihenés

2014/07/01

Mindenki tudja, hogy a pihenés, különösen az éjszakai alvás mennyire fontos mind szellemileg mind pedig fizikailag, hiszen szervezetünk ekkor regenerálódik. Ha sokáig nem megfelelő az alvásod, az komoly idegrendszeri problémákhoz, immunrendszered gyengüléséhez is vezethet.

A kialvatlanság az egész napodra rányomhatja a bélyegét, szédülést, dekoncentráltságot, ingerültséget, fejfájást okozhat. Ez pedig kihathat a munkádra és a személyes kapcsolataidra is.  De mit tegyél, hogy ezt megelőzd?

Összeállítottunk 7 tippet, amivel biztosíthatod a nyugodt alvásod, plusz 3-at, amit ne tegyél, ha esetleg felébrednél az éjszaka folyamán.

 

  1. Sose feküdj le teli hassal. Könnyű ételeket egyél vacsorára, és azt is másfél-két órával lefekvés előtt fogyaszd el.
  2. Ne igyál alkohol és koffein tartalmú italokat. Válaszd inkább az alvássegítő gyógyteákat (kamilla, citromfű, levendula).
  3. Egy órával lefekvés előtt már ne végezz aktív fizikai és szellemi munkát. Helyette olvass, hallgass zenét, meditálj vagy nézz tv-t.
  4. Fontos, hogy megfelelő minőségű matracot és párnát használj.
  5. Mielőtt lefeküdnél, jól szellőztesd ki a hálószobát, hiszen a friss levegő hozzásegít a nyugodt alváshoz.
  6. Technikai kütyük (mobiltelefon, TV) soha ne legyen a hálószobában, mert a mély pihentető alvást gátolják.
  7. Mindig pozitív gondolatokkal feküdj le.

+3 jó tanács, amit érdemes megfogadnod, ha az éjszaka folyamán felébrednél:

  1. Ne kapcsold fel a világítást, mert a világosság felébreszt.
  2. Sose nézd meg az időt, mert csak elkezdesz számolni, gondolkodni, hogy mennyi időd maradt még az alvásra.
  3. Kerüld a hűtőt éjszaka. Ne nassolj, ha felébredsz mivel hozzászoktatod a szervezeted az éjszakai étkezéshez.

insomnia

Hozzászólások