9 tipp, hogy jól induljon a napunk

Űzzük el az ébredés rossz hangulatát

2014/06/21

Nem könnyű reggel korán felkelni, igaz? Sajnos azonban ezt egyikünk sem kerülheti el, mert muszáj dolgozni, iskolába menni, vagy a gyerekekről gondoskodni. Ha egy kicsit is hasonlítasz másokra, akkor többnyire biztos nem örülsz a korai kelésnek. De ne aggódj, mi azért vagyunk itt, hogy segítsünk! Az alábbi 9 lépés könnyebbé és sokkal kellemesebbé fogja tenni a reggeleket a Te és az egész családod számára.

morning

Első lépés: Aludd jól ki magát
Ha kellemes reggelre vágysz, arról már az előző este gondoskodnod kell. Nagyon fontos, hogy eleget aludj éjszaka, különben nagy gond lesz a másnap reggeli hangulatoddal. Feküdj le este rendes időben, ügyelj rá, hogy elegendő friss levegő és kellemes hőmérséklet legyen a hálószobában, és ezzel kiválóan megalapozod, hogy másnap reggel jól és frissen ébredj.

Második lépés: Kelj fel időben
Az egyik leggyakoribb hiba, amit az emberek reggelente elkövetnek, az, hogy az utolsó pillanatban kelnek fel, mert azt hiszik, hogy ezzel javítanak az általános reggeli közérzetükön. Óriási tévedés! Csak akkor lesz elegendő időd arra, hogy nyugodtan felkészülj az előtted álló sikeres napra, ha időben felkelsz. Kezdetben nehéz lesz egy kicsit korábban felkelni, de néhány nap alatt meg fogod szokni.

Harmadik lépés: Igyál egy pohár vizet
A legokosabb dolog, amit tehetsz, hogy amint kikászálódsz az ágyból, megiszol egy pohár hideg vizet. Ezzel nem csak a tested, hanem a szellemed is felébreszti és javítja az anyagcserét, felfrissíti a bőröd, és megadja a nap elkezdéséhez szükséges energiamennyiséget. Egyszerű, de nagyon hatásos!

morning1

Negyedik lépés: Nyújts
Nincs annál jobb módja a szervezet beindításának, mint ha jól kinyújtóztatod magad, mielőtt elkezdsz felkészülni az előtted álló nap kihívásaira. Egy gyors edzés, meditáció vagy jóga mindenképpen javítani fog a reggeli hangulatodon, de ha van rá időd, futhatsz is egyet a friss levegőn. Ha a fent említett tevékenységekhez nem igazán fűlik a fogad, a reggeli szeretkezés jelentheti a megoldást. Komolyan. A szex megnyugtató, élénkítő hatású, és megvan az a képessége, hogy boldoggá tegye az embert. Próbáld ki!

Ötödik lépés: Zuhanyozz
A reggeli nyújtás után – bármilyen formáját választottad is – ideje zuhanyozni egy jót. Egy hosszantartó, jó meleg zuhany a fáradtság vagy álmosság utolsó maradékát is elmossa, Te pedig frissen nézhetsz szembe a napi kötelezettségekkel.

Hatodik lépés: Reggelizz bőségesen
Vannak, akik úgy vélik, hogy a reggeli a nap legfontosabb étkezése. És ebben teljesen igazuk is van! Ha aktívan kezded a napod – ahogy azt az imént javasoltuk – bőséges reggelire lesz szükséged ahhoz, hogy a szervezeted megkapja az egész napi tápanyag mennyiséget. Nekünk a gabona és gyümölcs kombinációja tetszik a legjobban – és Neked?

Hetedik lépés: Rendszerezz
A következő lépés, amely garantálja, hogy kellemesen fog indulni a reggel, ha végiggondolod mindazokat a feladatokat, amelyek a nap során Rád várnak. Ha gondolatban rendszerezed őket, máris sokkal nyugodtabbnak fogod érezni magad, nem beszélve arról, hogy ezzel az egész napod sokkal sikeresebb is lesz.

morning2

Nyolcadik lépés: Tölts időt a családoddal
Semmi sem képes jobban átsegíteni egy nehéz reggelen, mint a család körében eltöltött néhány perc. Az ő pozitív energiájuk és szeretetük talán megadja Neked is azt a löketet, amelyre ahhoz van szükséged, hogy energikusan kezdhesd a napot. Nem fontos, hogy sokáig tartson a reggeli beszélgetés: már néhány perc is megteszi a hatását, és sokkal kellemesebbé teszi mindannyiatok számára a reggelt.

Kilencedik lépés: Tűzz ki napi célokat
A reggeli felkeléssel az az egyik legnagyobb probléma, hogy hiányzik az emberből a motiváció. Ezen azonban nagyon könnyű változtatni: nem kell mást tenned, mint néhány egyértelmű célt kitűznöd maga elé az adott napra, és ez biztosan elvonja a figyelmed a szokásos reggeli morcosságról. Koncentrálj arra, hogy mit szeretnél elérni a nap végére, és máris energikusan ki fogsz pattanni az ágyból!

Hozzászólások