A 6 leggyakoribb ok, ami miatt nem tudsz lefogyni

Nem feltétlen te vagy a hibás!

2019/01/17

Visszafogottan étkezel, rendszeresen sportolsz, de a mérleg nyelve egyszerűen nem indul meg lefelé? Az ok nem mindig az akaraterő hiányában keresendő! 

A súlycsökkentő életmódváltás sokkal több annál, mint hogy alacsony kalóriatartalmú fogásokat eszel! A kívánt testsúly elérésében számos tényező játszik fontos szerepet: előfordulhat, hogy a hízás oka például a hormonháztartás zavara vagy az ételintolerancia, de a stressz és a kevés alvás miatti kimerültség, energiahiány is vezethet falási rohamokhoz, ezáltal pedig súlyfelesleghez.

1. A PAJZSMIRIGYMŰKÖDÉS ZAVARAI
Gyakran sportolsz, visszafogottan étkezel, mégsem történik semmi változás a testsúlyodban, sőt egyenesen hízol? A jelenség hátterében bizony a pajzsmirigy-alulműködés is állhat. Ennek a hízás mellett jellemző tünete a fáradékonyság is, ilyen esetben mindenképpen fordulj orvoshoz!

fogyas2

2. TÚL SOK STRESSZ
Rengeteget dolgozol, alig jut időd a kikapcsolódásra, és folyton feszült vagy, hogy mindennel időben végezz? A stressz hatására megnő a kortizol nevű hormon szintje, ami a belső feszültség mellett alvászavarhoz, ingerültséghez, fejfájáshoz és falási rohamokhoz vezethet.

3. KEVÉS ALVÁS
Észrevetted már, hogy amikor kevesebbet alszol, mint kellene, megnő az étvágyad? A hiányzó energiát ugyanis sokan a laktató szénhidrátfélékből próbálják kinyerni, de hiába, mert a pizza vagy a cukros péksütemények erőt nem adnak ugyan, viszont megterhelik az emésztést, és hizlalnak is.

4. ÉTELINTOLERANCIA
Az étkezések után rosszul érzed magát, fáj a gyomrod, felpuffad a hasad? A tünetek hátterében akár ételintolerancia is állhat! A laktóz- és a gluténérzékenység nem feltétlenül okoznak hízást, viszont komoly és kellemetlen emésztőrendszeri problémákat (pl. hasmenés) vonhatnak maguk után, és fáradékonysághoz is vezethetnek.

5. HORMONÁLIS RENDELLENESSÉG
Hallottál már a PCOS-ről? A policisztás petefészek szindróma inzulinrezisztenciával jár, aminek a következében a szervezetben megnő a férfi nemi hormonok szintje. Tünetei többek között az erőteljes hasi hízás, a szabálytalan menstruáció és a pattanásos bőr.

dieta

6. EGYHANGÚ SPORTTEVÉKENYSÉG
Hosszú hónapok óta futsz hetente párszor néhány kilométert, de úgy érzed, ennyi nem elég a vágyott alak eléréséhez? A minél hatékonyabb zsírégetéshez az állóképességi sportok és az erőgyakorlatok megfelelő kombinációja a legjobb út!

forrás

Hozzászólások