A gyümölcsök elősegítik a barnulást

2+2 élelmiszer, amivel könnyebben barnulhatsz

2014/07/03

Sokszor elhangzott nagymamám szájából gyerekkoromban, hogy egyél sok sárgarépát, és szép barna lesz tőle a bőröd. Akkor ez a kijelentés nem nagyon győzött meg, arra gondoltam, csupán az a célja, hogy egyem meg a nyers sárgarépát. Később aztán az iskolai biológia órán tanultunk arról, hogy vannak olyan zöldségek, gyümölcsök, melyek elősegítik a bőr barnulását.

A jó idő, és a nyár beköszöntével ez a „régi recept” aktuális lehet, hiszen mindnyájan szeretnénk „csoki” barnák lenni, hogy minél jobban mutasson rajtunk a ruha. Íme, két zöldség és két gyümölcs, melyek nem csak egészségesek, de segítenek Neked a barnulásban is.

Sárgarépa

repa

A répa a legmagasabb béta-karotint tartalmazó zöldség, mely nagymértékben segít a barnulásban. A benne lévő sárgás-barna anyag lerakódik, így már egy-két répa elfogyasztása is kifejezetten hozzájárul a napbarnított bőr hatásának eléréséhez. Úgyhogy ha hétvégén mész a Balatonra, a Velencei-tóhoz vagy strandolni, mindenképp vigyél magaddal sárgarépát az egyenletes barna bőr elérésének érdekében. (Igaza volt a nagyinak! )

Sütőtök

sutotok

Magas béta-karotint tartalmaz a sütőtök is, így érdemes belőle is minél többet fogyasztani. Amellett, hogy finom, nagyon egészséges is. Nem mellékesen diétázóknak is bátran ajánlott, hiszen igen alacsony kalóriatartalma van.

Sárgabarack

sargabarack

A sárgabarack az a gyümölcs, amiben számos vitamin megtalálható, de emellett kifejezetten magas béta-karotin tartalma is van, így fogyasztásával hozzásegíthetjük magunkat a szép, egyenletes barnuláshoz. Ez a gyümölcs is nagyon jó diétázók számára, hiszen rendkívül jó méregtelenítő hatása van, valamint kifejezetten jó vízható gyümölcs. Tehát fogyasztásával két legyet ütünk egy csapásra: formáljuk, testünk és gyönyörű barnák is leszünk.

Sárgadinnye

dinnye

Újra egy sárga színű gyümölcs, ami magas dózisban hordoz magában béta-karotint. Emellett magas víztartalmának köszönhetően kifejezetten ajánlott a fogyasztása, hiszen szervezetünknek a nyári nagy melegben még inkább szüksége van a folyadékra.

Azonban, ha barnulásról van szó, kerüljük a magas C-vitamint tartalmazó gyümölcsöket, zöldségeket (citrom, paprika) mert hátráltatják a kívánt célt, jelen esetben a szép barna bőr elérését.

Hozzászólások