A leghatékonyabb zsírégető edzésformák

Ezektől az edzésektől garantáltan fogyni fogsz

2018/06/15

A különböző zsírégető edzésekre mindenkinek máshogy reagál a szervezete, ezért érdemes többet kipróbálj, hogy megtaláld melyik számodra a leghatékonyabb.

A fogyás akkor indul be, ha a szervezeted energiahiánnyal szembesül, mert kevesebb kalóriát vittél be, mint amennyire neki a mozgáshoz és a létfenntartáshoz szüksége van. Ilyenkor a test a tartalékokhoz nyúl, nem mindegy azonban, hogy mit bont le. Súlyvesztés létrejöhet visszatartott víz, zsír vagy izom leadásából is. A vízháztartás változásait nem lehet valódi fogyásnak tekinteni, a másik két típus viszont tartósabb. Lényeges különbség azonban, hogy a zsírszövet fenntartása kevés energiát igényel, de, ha vastag rétegek vannak belőle, nem lesz feszes és formás a test. Az izmok ezzel szemben több kalóriát igényelnek, így minél több van belőlük, annál jobban pörög az anyagcsere – annál többet ehetsz hízás nélkül -, sőt, a bőrt is feszesen tartják, és formás kontúrt adnak a testnek.

Az izomtömeg fejlesztése és megtartása éppen ezért nagy szerepet játszik a zsírégetésben és később a visszahízás megelőzésében is. A fogyás során megéri arra törekedni, hogy a súlyvesztés minél nagyobb része zsír legyen, amiben a megfelelő fehérjefogyasztás és a mozgás is sokat segít.

A legjobb zsírégető mozgásformák

1. Zumba
A zumba szó a zumbear igéből, a kolumbiai szlengből ered, azt jelenti, hogy gyorsan mozogni, és szórakozni. A zumba egyesítette a latin ritmusokat könnyen tanulható lépésekkel, így egy edzés olyan intenzíven átmozgatja a tested minden porcikáját, hogy egy 60 perces zumba alkalmával kb. 600 kalóriát égetsz el, miközben növeled az állóképességed.

c700x420

2. Kangoo jumps
A kangoo jumps egyrészt fogyaszt, másrészt erősít, harmadrészt rengeteg pozitív hatása van az egészségre, nem utolsósorban pedig szórakoztat is. Mivel a kangoocipőben végzett mozgás több kalóriát éget el, mintha ugyanazokat a mozdulatokat normál sportcipőben végeznénk, ezért a kangooval 25 százalékkal több energiát használunk fel, mint a normál aerobik közben. A kangoo jumps lábbelije a túlsúlyosoknak, izületi problémákkal küszködőknek is visszaadja az önfeledt ugrálás örömét, ugyanis a kangoocipőkben végzett gyakorlatok nem terhelik az ízületeket: a cipő a terhelés több mint 80 százalékát elnyeli.

jumpwear-nl-rennend-stel

3. Spinning
A spinning tulajdonképpen egy edzőteremben végzett, magas intenzitású, zenés kerékpáros aerobikóra. Az egyik legkiválóbb kardióedzés, mely az állóképességet fejleszti. Egyetlen spinningedzéssel akár 700-800 kalóriát is elégethetünk egy óra alatt! A ritmusos zenére egy órán át tartó, folyamatos, lelkes, közös tekerés, ahol az edző instrukcióitól függően száguldhatunk országúton, megmászhatunk magas hegyeket, de akár versenyen is részt vehetünk, igencsak jó élettani hatásokkal rendelkezik. Jelentősen javul a keringési rendszer, megerősíti a szívet, hatékonyabb lesz a vér oxigénszállító képessége, erősödik az érfal, nagymértékben javul állóképességünk, ezzel együtt fejlődik tüdőnk hatékonysága is. Az egyik leghatékonyabb zsírégető sport.

intro-to-spinning-and-indoor-cycling

4. Step aerobik
A step aerobik edzések kiválóan alkalmasak a fogyókúrázók számára, éppen ezért töretlen népszerűségnek örvendenek már évek óta, hiszen az egyik legjobb zsírégető és stresszoldó edzés. Vannak zsírégető hatásúak, és léteznek dinamikus, intenzív állóképesség-fokozó tréningek is. A step aerobik ugyanazokat a nagy izomcsoportokat dolgoztatja meg, mint a hagyományos aerobikedzés, de még fokozottabb zsírégetéssel jár, így fogyókúrázóknak különösen ajánlott. A step aerobik főként a lábikrát, a combot, a csípőt és a feneket mozgatja, formálja. Az aerobikedzés nagyon jó a koordináció fejlesztéséhez is. A lépések és karmozdulatok variációi nagyszerűen fejlesztik a sportoló koordinációs képességét. Emellett az aerobik nagyon jó a stressz levezetésére is!

ae5f9db680e2484cab2edb3f397c966a

5. Úszás
Az úszás akkor is ajánlott sport, ha nagyobb súlyfelesleggel küzdesz, hiszen a víz felhajtóerejének köszönhetően nem kell aggódnod az ízületek terhelése miatt. Ha pedig már ott vagy az uszodában, ne hagyd ki a szaunát sem, mely segít beindítani a méregtelenítő folyamatokat és a zsírégetést.

The_Benefits_of_Swimming

 

forrás1 forrás2

Hozzászólások