Alma diéta

Hogy működik?

2014/09/10

Az alma egyrészt finom, másrészt nagyon egészséges, ráadásul az év minden napján kapható, így bármikor könnyen belevághat az ember ebbe a diétába. A legalkalmasabb időszak azonban az őszi szüret ideje, hiszen rendkívül finom, itthon termő almákat tudsz beszerezni, enni, felhasználni hozzá.

Szonja5
Petruska Szonja, az RC News diéta és fitnesz szakértõje

Az alma diéta kifejezetten jó méregtelenítés és immunerősítés céljából, amire a rossz idő közeledtével nagyon is szüksége van a szervezetnek.

Az almában rengeteg vitamin és ásványi anyag található, továbbá nagyon magas a rosttartalma, ami az emésztésre pozitívan hat. Kitűnő salaktalanító gyümölcs, így a méreganyagoktól könnyen megszabadulhatsz általa.

Az almával kiválóan tudod csökkenteni az éhségedet és egyben az édesség iránti vágyadat.
Tehát könnyen elűzhető vele a farkaséhség és desszertről is könnyebb lemondani, ha almát eszegetsz.
A diétázóknak nem csak azért kedvező, mert alacsony a kalóriatartalma, hanem mert pektintartalma által, hamar teltségérzést vált ki, így utána már jóval kevesebbet fogsz tudni enni. Ezt még fokozhatod, ha egy nagy pohár vizet megiszol rá. A jóllakottság érzése garantált!

Emellett az almában olyan hatóanyag található, ami rendkívül jó gyulladáscsökkentés céljából, továbbá csökkenti a gyomorban, bélrendszerben kialakulható fertőzések kockázatát. Ásványi anyag tartalmának köszönhetően (magnézium, kálium) pedig a csontokra és az idegrendszerre is jótékony hatással van.

Fontos, hogy diéta alatt a megszokottnál több vizet, vagy zöld teát igyál. Alacsony kalóriatartalmú ételeket, leginkább zöldségeket részesítsd előnyben, mellette sok fehérjét egyél (hal, csirke, light tejtermékek). Lényeges, hogy minden nap fogyassz almát, de főleg a főétkezések előtt ajánlott.

Egy napi minta étrend

Reggeli: 50 g zabpehely+ 1 db alma
Tízórai: 1 kis doboz natúr joghurt vagy, kefír
Ebéd: 80 g csirkemell filé, fél almával és 40 g rizzsel
Uzsonna: 80 g zsírszegény túró
Vacsora: hal + saláta (öntet nélkül) és fél alma

Mint minden „egysíkú” diétánál, itt is eredményes fogyás érhető el rövid időn belül, azonban nem tartós, ha utána visszatérsz a régi bevált étkezési szokásodhoz.
Ezért érdemes inkább életmódot váltani, elhagyni a cukros, fehérlisztes élelmiszereket és inkább előnybe részesíteni a fehérjét tartalmazó és rost dús táplálékokat.
No meg persze, a sport! Nélkülözhetetlen a rendszeres sportolás.

alma2

Hozzászólások