Atkins-féle diéta

Minél több fehérje, szénhidrátok szinte teljes elhagyása

2014/08/13

Már a diéta neve sugallja, hogy ki a megálmodója ennek a fogyási módszernek. Kitalálója nem más, mint Dr. Robert C. Atkins. Könyv formájában jelenítette meg elméletét az engedélyezett, és a tiltott élelmiszerek listájával egybevéve.

Szonja5
Petruska Szonja, az RC News diéta és fitnesz szakértője

Dr. Atkins azt vallja, hogy ha minimálisra csökkentjük (szinte nullára) a szénhidrátbevitelt, akkor a szervezet nem tud mást tenni, mint zsírt égetni, hogy energiával lásson el minket, így ennek hatására beindul a súlyveszteség, a fogyás folyamata.
Ellenben nem kell tartanod az éhezéstől, koplalástól, szervezeted sanyargatásától sem, mivel a diéta elmélete szerint, a fogyás nem a bevitt táplálék mennyiségétől függ, hanem a szénhidrátok megfelelő lebontásától. Összességében, bármennyit szabad enned, azokból az élelmiszerekből, amit Dr. Atkins összegyűjtött és engedélyez.

Atkins négy részre osztja a diéta menetét

Íme, a négy szakasz, amit be kell tartanod, ha ezt a diétát szeretnéd a legtökéletesebben végigcsinálni:

A diéta első szakasza

A bevezető szakasz, nem más, mint a diéta első két hete.  Ebben a két hétben a szénhidrát bevitelt a lehető legminimálisabbra kell lecsökkenteni, ezáltal beindítjuk a zsírégetés, fogyás folyamatát.

Atkins által engedélyezett ételek a beveszető szakasz idején (2 hét): fehér húsok (pulyka, csirke, hal), vörös húsok (marha), tojás, vaj, olívaolaj, édesítőszerek, fűszerek, kevés sajt, tejföl és a minimális szénhidrát (napi: max. 20g), amelyhez csak bizonyos zöldségfélékből juthatunk.

És amit tilos fogyasztani a bevezető szakasz idején (2 hét): kenyér, tészta, gyümölcsök, túró, tej, cukor, olajos magvak, néhány zöldségféle (krumpli, kukorica), koffeines italok.

A diéta második szakasza

Miután letelt a kritikus bevezető szakasz, tehát a két hét, akkor minden egyes héten engedélyezett növelni – öt grammal – a szénhidrát bevitelt. A legideálisabb Dr. Atkins szerint, ha minden héten másfajta élelmiszerfajtát veszünk be a táplálkozásunkba.

Például egyik héten az eddig tiltott zöldségeket, aztán olajos magvakat vagy a tejtermékeket, majd a gyümölcsöket, és így tovább.

atkinsdieta

 

A diéta harmadik szakasza

A harmadik rész nem szól másról, mint a tanulásról. Megtanulod, hogy szervezeted hogyan reagál a különböző szénhidrátokra.

A diéta negyedik szakasza

Mire eléred a diéta negyedik szakaszát, már teljesen a tudatában vagy, hogy milyen és mennyi szénhidrát szükséges számodra ahhoz, hogy a már elért alkatod hogyan tudod megtartani.

Természetesen emellett a diéta mellett is kötelező a napi folyadékmennyiségre odafigyelni (min. 3 liter) és a rendszeres testmozgásra is. Ha szeretnél még inkább belemerülni Atkins által megálmodott diétába, szerezd be a könyvét, ami a Dr. Atkins forradalmian új étrendje címet viseli.

Hozzászólások