Az egészséges táplálkozás 12 alapszabálya

Ha ezt betartod, nem lesznek sem emésztési problémáid sem túlsúlyod

2014/11/26
A testsúly megtartása, az emésztés rendben tartása egy kis odafigyeléssel megoldható. Kerülni kell a szélsőségeket a táplálkozásban – néhány alapszabályt összeírtunk és meg is osztunk veletek, amelyeket, ha betartotok, nem lesz gond a testsúlyotokkal és az emésztési bajok is ismeretlenekké válnak:
1. A szervezeted tisztulni akar, segítsd ebben – bőséges folyadékbevitellel, illetve gyümölcsök fogyasztásával. Az esti órákban a gyümölcsön kívül már mást ne fogyasszunk.

2. Egyszerre csak egyféle gyümölcsöt fogyasszunk és amennyiben gyümölcskúrát tartunk, a kétféle gyümölcs fogyasztása között tartsunk legalább egy óra szünetet.

3. Napi kb. 2 liter víz fogyasztása szinte kötelező –  nagyjából egyformán, két óránként igyunk meg egy pohárral. Ha nem sózzunk az ételeinket, akkor egy-másfél liter is elég lehet. A gyümölcsök is beszámítanak a bevitt folyadék mennyiségébe. Étkezés előtt fél órával ha iszunk, az segíti a jó emésztést – közben és utána viszont ne igyunk, mert akadályozza azt.

4. Ha gyümölcs- vagy zöldséglevet iszunk, az legyen frissen facsart. Ha teát iszunk, az készüljön gyógynövényekből és lehetőleg egy gyógynövényből, ne keverjük – ízesítés nélkül: se méz, se citrom nem szükséges.

5. Ha erjedésgátló fűszereket használunk, az segít abban, hogy csökkentsük a belekben keletkező mérgező anyagok mennyiségét. Ilyen fűszerek a fahéj és a szegfűszeg például (gyümölcsökhöz) vagy a kömény (burgonyához), édeskömény, ánizs (gabonafélékhez).

??????????????????????????????????????????????????

6. Rágjunk alaposan! Az ételt teljesen pépessé kell rágni, így levesszük a terhet a bélrendszerről, amelyben így gyorsabban fog áthaladni és nem dolgoztatja meg annyira.

7. Figyeljünk arra, hogy ahány főétkezést iktatunk a napunkba, annyi széklet ürüljön a szervezetből. Ha ez kevesebb és lelassult az emésztési folyamatunk, forduljunk orvoshoz, szakemberhez, aki segít megoldani a problémát.

8. Sose lakjunk jól! A gyomor akkor működik jól, ha csak félig telt és nem túlterhelt.

9. Délben a gabona, este a zöldség domináljon az étkezésünkben! A gabona táplálja, a zöldség pedig tisztítja a szervezetet.

10. Az étkezések része mindig legyen valamennyi nyers táplálék is, lehetőleg legalább a fele.

11. Két étkezés között teljen el legalább 4-5 óra, hogy a gyomor és a belek kiürülhessenek és pihenni tudjanak.

12. Ha eszünk, csak az étkezésre koncentráljunk és ne foglalkozzunk mással. Adjuk meg a módját, nyugodtan, stresszmentes állapotban együnk és ne foglalkozzunk a telefonnal, vagy újsággal.  (forrás: tudasfaja.com)

Hozzászólások