Az elfoglalt üzletasszonyok diétája

Így fogyózz, ha sosincs időd!

2015/06/02

Elfoglalt üzletasszonyként, gyermekes anyukaként sokszor jelent gondot, hol tudnánk elcsípni egy kis időt magunknak az edzésre. Főleg most, hogy itt a nyár és már mindenki tudja, hogy mikor megy nyaralni, így az időpresszió is nyomást gyakorol a leendő bikinis formánkra. A legfontosabb, ha elfoglalt vagy a hétköznapokon, van néhány általános szabály, ami érdemes megfontolnod a diéta során.

A nyár mindig egy kisebb nyomást gyakorol a nőkre, hogy a bikiniszezon közeledtével a legjobb, legdögösebb formájukat akarják hozni a strandon. Bizony nem könnyű ennek megfelelni, hiszen míg valakinek az élete a sport és alakformálás, tehát valójában hivatásból edz, addig másoknak a szűkös napi programok közé kell alkalomadtán beillesztenie a mozgást, és tudatosan odafigyelnie az étkezésre.

Néhány alapvető változtatással, az életmód megkönnyítésével és kényelmesebbé tételével azt lehet észrevenni, hogy fokozatosan formába kerülsz és potyognak le rólad a kilók. Néhány okos megoldással azt fogod észrevenni, hogy tudatosabb életet kezdesz élni, jobb lesz a közérzeted és még a bikini is merészebb fazont ölt rajtad.

1. Felejtsd el a mindent vagy semmit elvet

Ha elszántad magad az életmódváltásra, akkor kezdd apró lépésekkel! Biztos nem ez első alkalom, hogy ezt hallod, mégis, sokan mikor odáig jutnak, hogy belevágjanak, akkor mindent azonnal szeretnének. Több kilótól megszabadulni, megfosztani magukat az jóízű étkezésektől és sok órát az edzőteremben tölteni. Ezért van az, hogy sokan hamar feladják, mert kudarcként és sikertelenségként élik meg, amit az irreálisan kitűzött cél elérése nem eredményez. Ne ostorozd magad, ha kimarad például egy edzés, ha közben becsülettel számoltad a napi kalóriabevitelt. Dicsérd meg magad az apró lépésekért, amit azért teszel, hogy jobban érezd magad a bőrödben és egészségesebb légy!

2. Porciózz!

Sokan ott rontják el a diétájukat, hogy nem figyelnek oda a rendszeres és rendes étkezésekre, mert azt gondolják, hogy ha megvonják maguktól az ételt az egyenesen arányos a fogyással. Óriási nagy tévedés! Ha megoldható, akkor porciózz ki magadnak előre három-négy étkezésnek megfelelő adagot, dobozold be, vidd el magaddal a munkahelyedre és figyelj rá, hogy három óránként tankold fel a szervezeted! Bizony. Ha elkezd raktározni, mert nem kap elég táplálékot, akkor sokkal rosszabbul jársz, mintha többször eszel kevesebbet. A legtöbb túlsúlyos ember problémája nem abból ered, hogy rengeteget eszik, hanem hogy össze-vissza és nem megfelelő minőségűt. A napi három étkezést szigorúan tartsd be, napközben pedig dobj be egy almát, vagy egy marék olajos magvat, hogy ne ürüljön ki a raktárad.

healthy lifestyle sports woman running up on stone stairs sunrise seaside

3. Lépcsőzz a lift helyett

Még ha nincs is időd lemenni egyet futni a ház körül, vagy egy órát átmozgatni magadat a munka után, akkor is fontos, hogy figyelj a megfelelő mennyiségű mozgásra. Ezt úgy tudod megugrani, ha például az irodába nem lifttel mész fel, hanem a lépcsőt választod helyette, vagy a városban két pont között nem autóval, hanem gyalog közlekedsz. Ez utóbbi például a mérhetetlen városi felújítások okozta dugó-stresszt is kiküszöböli. Rögtön két legyet ütünk egy csapásra, ugye?! Ezen kívül ma már az interneten is számos rövid edzésvideó is fellelhető, amik arra buzdítanak, hogyan tudod otthon, vagy a munkahelyen néhány perc alatt átmozgatni a testedet.

4. Ne ülj, állj!

Ha teheted, akkor a sok ücsörgés helyett inkább állj a buszon, metrón, munka közben állj fel és tegyél egy kört az irodában. A lényeg az, hogy legyél mozgásban. A túl sok ülés nem tesz jót a szívnek, az agynak, és hát legnagyobb bánatodra a derékbőségnek sem. Lehet, hogy önmagában nem éget annyi kalóriát egy-egy ilyen alkalom, összetettben viszont igenis sokat számít!

elfoglalt diéta (5)

5. Aktív szabadidő a családdal és barátokkal

Nos, igen. Amikor végre eljön a hétvége, akkor sokan gondolkoznak úgy, hogy eljött az ideje a megérdemelt lustálkodásnak. Ilyenkor azonban észrevétlen több kerül a tányérba, jön az esti nassolás a tévé előtt és ismételten elmondható, hogy többet ücsörögsz a nagyszobában. Ehelyett tégy inkább jót a testeddel, tölts el néhány órát a gyerekkel aktívan a kertben, menjetek el kirándulni, gyertek össze a barátokkal, sőt, csatlakozzatok együtt mini bajnokságokhoz, vagy futóversenyekhez. Legyen ez az aktív szociális fitness, amit a szeretteid körében töltesz. Így jobban megy az idő és észrevétlen potyognak le a kilók.

elfoglalt diéta (3)

6. Pörögj ezer fokon

Ha kevés az időd mozgásra, akkor is érdemes a kevesebb több elvét szem előtt tartanod. Vagyis a lényeg, hogy mozogj. Tehát, ha csak negyed órád, húsz perced van mozogni, akkor válassz magas intenzitású edzést, pörgesd fel a pulzusszámod, dolgoztasd meg rendesen azokat az ellustult izmokat. Több kutatás is kimutatta, hogy a magas pulzustartományban végzett 20 perces intenzív edzés (HIIT) jóval hatékonyabb, mint egy 45 perc az ellipszis gépen.

Hozzászólások