Csökkentsd a koleszterinszinted élelmiszerekkel

Gyógyszerek helyett, 7+1 élelmiszer tipp

2014/09/11

Sajnos hazánkban már népbetegségnek számít a magas koleszterinszint, hiszen a magyar konyha arról híres, hogy nagyon zsírosan főz, aminek meg is vannak a következményei. A magas koleszterinszint miatt több betegség kockázata is megnövekszik, mint a cukorbetegség, szív- és érrendszeri betegségek, és az érelmeszesedés. Ahhoz, hogy koleszterinszinted csökkenteni tudd, nem feltétlenül kell egyből gyógyszerekhez nyúlni (már ha nem olyan súlyos), elég ha életmódot váltasz, és olyan ételeket részesítesz előtérben, amik nemcsak egészségesek, de még a koleszterinszinted is csökkentheted velük.

Szonja5
Petruska Szonja, az RC News diéta és fitnesz szakértõje

Top 8 koleszterincsökkentő élelmiszer

 

Zab, zabpehely

A zabnak nagyon magas a rosttartalma, ami nemcsak csökkenti a koleszterinszintet, de még az emésztésre is pozitív hatással van.  Továbbá rendszeres fogyasztásával megakadályozod, hogy az érfalak megvastagodjanak, így csökkentheted a koleszterinproblémád.

Emellett nagyon változatosan elkészíthető, egészséges, finom és laktató. Kell ennél több? Kezd a napod, zabpehellyel!

zab

 

Csokoládé

Nagyon nem szabad megörülni, hiszen nem minden csokoládé megfelelő a koleszterinszint javítására és az érelmeszesedés kockázatának csökkentésére. Fontos, hogy magas kakaótartalmú étcsokoládét válassz, amiben nincs sok mesterséges anyag.

étcsokoládé

Fokhagyma

A hagyma illóolaja képes csökkenteni a vér zsírtartalmát, továbbá az immunrendszered is erősítheted vele.

fokhagyma

 Spenót

A spenót amellett, hogy rostban gazdag, luteint tartalmaz, ami képes csökkenteni a vérzsírszintet, és gyulladáscsökkentő hatással is bír.

Fresh spinach iin a wooden bowl on a cutting board

 

Avokádó

Az avokádó telítetlen zsírsavakat tartalmaz, amik csökkentik rossz koleszterinszintet, ellenben növelik a jót.

avokádó

Áfonya

Az áfonyában lévő antioxidánsok szabályozzák a vérzsírszintet, továbbá olyan vegyületet tartalmaz, ami segít helyreállítani a helyes koleszterinszintet.

áfonya

 

Zöld tea

A zöld tea fogyasztása nem csak nyugtató, hanem kiváló koleszterinszint csökkentő, ezért érdemes reggel akár egy bögre teát inni a reggeli mellé.

zöld tea

Olajos magvak

Azért, hogy a normális koleszterinszintért tegyél, tanácsolt egy marék mandulát, diót, vagy más egyéb olajos magvat nassolni. Épp úgy, mint az avokádó, csökkentik a rossz, és növelik a jó koleszterin szintjét.

olajos magvak

A megfelelő élelmiszerek fogyasztása mellett a rendszeres testmozgással is sokat tudsz tenni a koleszterinszinted csökkentéséért.

Fontos, hogy megelőzés céljából kerüld a zsíros ételeket, és a túlságosan zsírosan való főzést, hogy minél egészségesebb, fittebb és energikusabb maradj. Célszerű rendszeresen ellenőrizni (vérvétellel) egészségügyi állapotod!

 

Hozzászólások