Diéta? Chips? Házilag?

Néhány házilag elkészíthető chips amellett hogy egészséges, még a diétába is beiktatható

2014/09/20

Ugye te is szereted a chipset?  Persze, hogy szereted!

Azzal is tisztában vagy, hogy mennyire egészségtelen és hizlaló? Sajnos, igen – tisztában vagy …

Úgy gondolod, hogy nincs megoldás?  Van egy jó hírünk: van!

Van ugyanis néhány házilag elkészíthető chips, amelyek amellett, hogy egészségesek még a diétádba is beiktathatod!

Szonja5
Petruska Szonja, az RC News diéta és fitnesz szakértõje

Lássuk, hogyan kell elkészíteni!

 

Cukkini chips

cukkini

Hozzávalók:

2db cukkini (vékonyra szeletelve)

Teljes kiőrlésű liszt

tengeri só

kókuszolaj

Elkészítés:

Hámozzuk meg a cukkinikat, aztán körülbelül 3 mm vastagságú szeletekre felvágjuk. Besózzuk, majd hagyjuk állni fél órát. Ezután jól leöblítjük és még papírtörlővel, leitatjuk róla a maradék nedvességet. A teljes kiőrlésű lisztben meghempergetjük a cukkini karikákat. Ezután sütőpapírral bélelt tepsibe helyezzük, kókuszolajjal befújjuk és megsütjük.

Édesburgonya chips

édesb chips

Hozzávalók

2 db nagyobb édesburgonya

tengeri só

bors

fokhagyma

szerecsendió

vagy

provence fűszerkeverék

Elkészítés:

Meghámozzuk a burgonyákat, és épp úgy, mint a cukkinikat vékony szeletekre vágjuk. Jól leöblítjük a burgonyákat langyos vízzel és hagyjuk megszáradni vagy mi magunk megszárítjuk. A burgonyákat befűszerezzük, majd kókuszolajba mártott ecsettel megkenjük. Végül sütőpapírral bélelt tepsibe helyezzük és megsütjük, körülbelül 180 fokon.

Alma chips

alma chips

Hozzávalók:

2db alma

fahéj

DW édesítő

szőlőmag olaj

 

Elkészítés:

Az almákat jól mossuk meg, szeleteljük fel vékony szeletekre, majd szórjuk meg fahéjjal és édesítővel. Szőlőmag olajjal kikent tepsibe helyezzük bele az almaszeleteket és körülbelül 180-200 fokon süssük meg. Sajnos eléggé időigényes, minimum 2 óra sütési idő szükséges, de megéri kivárni.

Vegyes chips

vegyes chips

Hozzávalók

édesburgonya

répa

padlizsán

zeller

retek

cukini

tengeri só

bors

vagy bármilyen ízlés szerinti fűszer

oliva olaj

Elkészítés

Minden hozzávaló zöldséget vékony szeletekre vágjuk, jól megmossuk, majd hagyjuk megszáradni, Ezután meghintjük az ízlés szerinti fűszerrel, sóval. Végül megkenjük olíva olajba mártott ecsettel. Előre felmelegített sütőbe, sütőpapírral bélelt tepsibe helyezzük a zöldségeket és megsütjük.

 

Jó nassolást mindenkinek!

 

 

 

 

 

Hozzászólások