Diéta típusok

Módszerek a sikeres „átváltozás” érdekében!

2014/10/11

Manapság egyre másra jönnek létre az újabbnál újabb diéták. Azért is alakulhatott ki ennyi féle, mert a szakembereken túl már az „átlagemberek” is rájöttek arra, hogy a sikeres fogyókúra „titka” elsősorban a táplálkozáson múlik és egyre nagyobb igény mutatkozott irántuk.

Közös bennük, hogy bizonyos megszokott élelmiszereket – sajnos vagy nem sajnos – ki kell iktatni az étrendből. Tehát a fogyókúra lemondásokkal jár! Ahhoz, hogy ez könnyebben menjen, mindenkinek meg kell találni azt a diéta típust, ami számára a legkönnyebben megvalósítható. A választáshoz, négy fajta módszert elemzünk ki cikkünkben.

Szonja5
Petruska Szonja, az RC News diéta és fitnesz szakértõje

Számold a kalóriákat!

Ennél a diéta típusnál a mennyiségen van a hangsúly! Elsősorban azoknak ajánlott, akik képtelenek a kedvenc ételeikről lemondani. Ismerned kell az ételek kalóriaértékeit és a napi maximális „megengedett” kalória beviteledhez kell az adagokat elosztani. Ebben a diétában az ételek mennyiségét és kalóriatartalmát folyamatosan mérned és figyelned kell. Azonban jó hír, hogy egy idő után, már mérés nélkül is menni fog az élelmiszerek adagolása.

Méregteleníts!

A méregtelenítő, salaktalanító diétáknál lassúbb ütemű a fogyás, de tartós eredményt érhetsz el. Ennél a diéta típusnál elsősorban, olyan élelmiszerek élveznek prioritást, melyek fokozzák az anyagcsere folyamatokat. Minőségi, rostban gazdag ételek fogyasztásával lesz eredményes a változás. Pozitív ebben a fogyókúrás módszerben az, hogy sok zöldség fogyasztáson alapul, ezáltal a mennyiségre nem kell koncentrálni. Ami lényeges az, hogy a cukros, fehér lisztes termékeket mindenképp mellőzni kell az étrendből.

diéta

Egyél sok fehérjét!

Fehérjediétáknál, már az elnevezésből is lehet következtetni, hogy a fehérje dús táplálkozáson van a hangsúly. Ideális választás, azok számára, akik könnyebben lemondanak bizonyos ételekről, a mennyiség javára. Ebbe a módszerbe abszolút nem fér bele a szénhidrát, csupán húsok, tejtermékek és zöldségfélék ehetők. Gyors és látványos változást eredményez, viszont, ha egy idő után visszatérsz a „rossz” szénhidrátokhoz, jojó effektus alakul ki.

Válaszd szét az ételeidet!

Az úgynevezett szétválasztó diétának a lényege, hogy naponta mindig csak egy féle táplálékot fogyassz.  Meg van határozva a gyümölcs, a szénhidrát, a fehérje és a keményítő nap. Ugyanebbe a típusba tartozik az időzítéses diéta, aminél az élelmiszerek bevitelének ideje a legfontosabb, azaz délelőtt fogyasztható a szénhidrát, délután pedig csak  a fehérjealapú étel megengedett. A cukrok, fehér lisztből készült termékek fogyasztása, itt is tilos. Eleinte gyors fogyást eredményez a módszer, később azonban lelassul.

Mindenki döntse el, hogy mely típust tartja magára nézve a legideálisabbnak, azonban ne felejtsd el, hogy rendszeres mozgással még eredményesebbé tehető a diéta!

 

Hozzászólások