Eddz otthon – gumikötéllel I. rész

Hatékony, egyszerű és költségtakarékos

2014/06/06

Sokan azzal az indokkal bújnak ki a napi edzés alól, hogy nincs elég idejük elmenni edzőterembe, illetve túl drágának tartják az edzőtermi díjakat. A gumikötél megoldás erre.

A gumikötél az az eszköz, ami olcsón beszerezhető és minden izomcsoportot képes átmozgatni. Otthon a szobában, a folyóson, a kertben az udvaron – tehát bárhol használható. Könnyen elfér egy zsebben így akár egy utazásra is magával viheti az ember. Ami még vonzóvá teheti, hogy a többi alakformáló eszközhöz képest igen olcsó. Azért, hogy minél aprólékosabban meg tudjuk mutatni nektek, hogyan kell a gumikötelet jól használni, mától egy három részes sorozatot indítunk, ahol testrészenként megmutatjuk, hogyan eddzétek magatokat. Mai első adagunk a fenék és a külső-belső comb formálásáról szól.

Fenék formálás:

Helyezkedj el négykézláb. Szalagot kösd össze és tedd, egyik részét a bokádra a másikat pedig akaszd a sarkadhoz.  Amelyik lábon, a sarkadon van, a szalag emeled fel addig, míg a combod párhuzamos nem lesz a talajjal, majd 2mp-ig tartsd, aztán ereszd vissza. Folyamaton szépen lassan kontroláltan hajtsd végig a gyakorlatot. 25 ismétlés után a másik lábaddal is ismételd meg ugyanezt.

Ismétlés szám: 4×25

H00A9743H00A9746

Még egy hatékony gyakorlat a popsiformáláshoz:

Egy másik hatásos popsi gyakorlat. Támaszkodj meg egy fix tárgyban, mellmagasságban. Bokádra helyezd az összecsomózott szalagot, először  a jobb lábad húzd hátra ameddig enged a szalag majd szép lassan vissza addig míg feszes marad a szalag. Soha ne engedd, hogy a szalag visszarántsa a lábadat. Egy kellő mennyiség után váltsunk át a másik lábra.

ismétlés szám: 4×15

H00A9761 H00A9762

Külső- belsőcomb gyakorlatok:

Feküdj hanyatt és a már összekötött gumiszalagot helyezd a lábfejedre vagy bokádra. Lábadat emeld fel a magasba, térdeid pedig ne legyenek teljesen kinyújtott állapotban.
És nyit…
és zár.
Minél lassabban végezzük a tárogató mozgást annál hatékonyabb.

ismétlésszám:  4×20

H00A9750H00A9749

Külső comb gyakorlatok:

Feküdj az oldaladra. Helyezd a bokádra az összecsomózott gumiszalagot. A fent lévő lábad emeld addig, amíg csak tudod majd engedd vissza, addig míg feszes marad a szalag. Nagyon fontos, hogy az adott  izomra folyamatosan koncentrálj. Mindkét oldalra hajtsd végbe a gyakorlatot.

ismétlés szám: 3×20

H00A9755H00A9758

Hogy ne legyen olyan unalmas a külső comb gyakorlat, itt van még egy remek mozdulatsor:

Oldalt kapaszkodj meg egy fix tárgyban. Szalag összekötött állapotban, kerüljön fel a bokádra. Kívül lévő lábad emeld fel oldalra, majd ereszd vissza a kiinduló pozícióba. Amikor befejezted az előírt ismétlésszámot fordulj meg és csináld végig a másik lábaddal is.

Ismétlésszám: 3x 15

H00A9767H00A9766

Most már nincs több kifogás, EDZÉSRE FEL!

Szerző: Petruska Szonja

Hozzászólások