Eddz otthon – gumikötéllel II. rész

Hátizom és vállizom gyakorlatok

2014/06/07

A gumikötél az az eszköz, ami olcsón beszerezhető és minden izomcsoportot képes átmozgatni. Otthon a szobában, a folyóson, a kertben az udvaron – tehát bárhol használható.

Könnyen elfér egy zsebben így akár egy utazásra is magával viheti az ember. Ami még vonzóvá teheti, hogy a többi alakformáló eszközhöz képest igen olcsó. Azért, hogy minél aprólékosabban meg tudjuk mutatni nektek, hogyan kell a gumikötelet jól használni. Három részes sorozatunkban testrészenként megmutatjuk, hogyan eddzétek magatokat. Ezúttal a hát és a váll izmainak formálását vesszük górcső alá.

Váll:

Szép gömbölyű vállakért a legkiválóbb gyakorlatok egyike. Álljunk kis terpeszbe úgy, hogy a gumiszalag a talpunk alatt átjöjjön, fogjuk meg a két végét mindkét kézzel és nyújtott karral lassan emeljük fel a karunkat, míg az vízszintes lesz a talajjal. Egy pillanatra tartsuk meg, majd szépen lassan visszaengedjük a combunk mellé a karunkat.

ismétlésszám: 4x 12

gumikötél

Elülső váll:

Állj harántterpeszben (egyik lábad kissé előrébb, mint a másik) Elülső lábaddal állj rá a gumiszalag egyik végére a másikat pedig fogd meg ugyanazzal a kézzel. Emeld fel karodat előre, míg vízszintes nem lesz a talajjal, majd szép lassan ereszd vissza. Megfelelő mennyiség után válts kezet és egyben lábat.

ismétlésszám: 3×20

gumikötél

Hátsó váll:

Állj egyenes testtartásban terpeszállásba jobb illetve a bal kezeddel fogd meg a szalagok végeit és tekerd rá a kézfejedre. Kiinduló helyzet előre nyújtott kéz, majd egyenletesen a két végét húzzuk hátra.

ismétlésszám: 4x 15

gumikötél

Hát:

Keress olyan álló tárgyat, ami mögött áttudod húzni a szalagot mellkas magasságban. Mindkét kezeddel fogd be a szalag végeit és félig hajlított kézzel húzd hátra őket. Tartsd meg hátul 2mp-ig majd fokozatosan engedd vissza.

ismétlésszám: 4×20

gumikötél

Hát II:

Állj harántterpeszbe az elülső lábaddal állj rá a szalag közepére majd a szalag végeit fogd meg. Kiindulóhelyzet nyújtott kéz, majd a követkő mozdulat kissé előredőlve, kezünket a testünk mellett hátrahúzzuk, aztán szép lassan visszaengedjük kezünket a kezdő pozícióba.

ismtlésszám: 4x 15

gumikötélSzerző: Petruska Szonja

Hozzászólások