Eddz otthon, hiba nélkül

Ezekre figyelj oda!

2014/08/30

Sok nő a munka, gyereknevelés, háztartás mellett, már nem tud időt szakítani arra, hogy elmenjen kondi termi edzésre vagy csoportos órára. Egyre többen döntenek úgy, hogy spórolás, esetleg szégyenlősség miatt, ők az otthoni tornázás mellett döntenek. 

Vannak, akiknek csak ez vált be, hiszen csak így tudja magát rávenni a mozgásra. Akármi is az oka annak, hogy inkább otthon szeretsz edzeni, vannak tipikus hibák amikre, jó, ha odafigyelsz, különben nem látsz magadon változást.

Íme, a négy leggyakoribb hiba

Szonja5
Petruska Szonja, az RC News diéta és fitnesz szakértõjeÍme, a négy leggyakoribb hiba

Sok szünet a gyakorlatok között

Ha otthon edzel, akaratodtól függetlenül jöhetnek apró kis dolgok, melyek kizökkentenek. Telefoncsörgés, postás becsönget, gyereksírás, vagy épp a kifutni készülő ebéd. Ilyenkor nehéz 100%-osan odakoncentrálni, sőt leggyakrabban abba is hagyod a feladatod és utána folytatod. Ez egy nagyon nagy hiba. Minél több kihagyás van a gyakorlatok között, annál lassabban fog reagálni a szervezeted a gyakorlatokra és ezáltal a fejlődés is lassabb lesz.

Monotonitás

A legtöbben elkövetik azt a hibát, hogy van egy jól bevált gyakorlatsoruk és rendszeresen azt csinálják végig. Becsülendő, hogy tornáznak és sokszor a fáradtságot leküzdve megcsinálják, azonban ha a fejlődés, az alakformálás a cél, akkor változtatniuk kell. Egy idő után az izom megszokja, az őt ért terhelést ez által megáll a fejlődés, tehát fontos, hogy néha változtassunk legalább a gyakorlatok sorrendjén, ismétlésszámon vagy akár magán a gyakorlaton.

otthon edzés

Erős testrész erősítése

Senki nem szeret arra a testrészére edzeni, ami kicsit hátrányban van. Ezért észrevétlenül mindig arra edzel, ami az erősséged. Rosszul teszed. Ahhoz, hogy egyenletes legyen a fejlődés bizony rá kell szánnod magad, és a gyenge izomcsoportokat is felhozni, azaz arra is edzeni.

Bemelegítés, nyújtás elhanyagolása

Igen, arra már rávetted magad, hogy belevágj a napi edzésbe, tornába, azonban a bemelegítést meg a nyújtás a legtöbbször elhanyagolják az emberek. Ráfogják az időhiányra, esetleg nincs kedvük, vagy nem érzik szükségesnek. A bemelegítés és a nyújtás elengedhetetlen része egy tornának. Ezzel megóvod magad az esetleges sérülésektől, továbbá sokkal szebb izomzatot eredményez. Mindig úgy alakítsd az otthoni tornát, hogy legyen időd a bemelegítésre és a nyújtásra egyaránt.

Hozzászólások