Edzel, de nem változol?

4+1 ok, hogy mi lehet a hiba! (konditermi edzés)

2014/09/11

A legtöbbször azért hagyja abba valaki az edzést, mert nem lát magán változást. Ilyenkor a legtöbben feltesznek maguknak kérdéseket, hogy vajon mi lehet az ok, pedig “én”! „Rendszeresen lejárok az edzőterembe!” „Megfelelően táplálkozok!” Hogy lehet, hogy az edzés ellenére mégsem olyan látványos és hatékony a tréning?

Szonja5
Petruska Szonja, az RC News diéta és fitnesz szakértõje

Íme, az öt leggyakrabban előforduló hiba, ami a látványos változást megakadályozza

Sok pihenőt tartasz

Ha fejlődni szeretnél, akkor sokkolni kell az izmokat, ellenben ha túl sok időt hagysz két sorozat vagy két gyakorlat között, akkor az izmaid nem fogják megkapni a kellő terhelést, és csak minimálisan fognak fejlődni. A legideálisabb, ha pihenésként fél, maximum egy percet adsz magadnak. Esetleg, ha a kevés pihenő miatt már nincs elég erőd a harmadik, negyedik sorozatnál 12-15 ismétlést csinálni, akkor végezz 8-10-et, de az tökéletes legyen.

Mindig ugyanazokat a gyakorlatokat csinálod

Ha egy izomcsoportra kész edzésterved van, de mindig csak ugyanazokat csinálod, ráadásul ugyanabban a sorrendben is, akkor az izom egy idő után hozzászokik és nem fog fejlődni. Fontos, hogy újabbnál újabb gyakorlatokat végezz, vagy legalább a gyakorlatoknak a sorrendjén változtass, ha minél hamarabb látványos változást szeretnél.

Túlhajszolod magad

Ha mindennap ott vagy az edzőteremben és túledzed magad, akkor egy idő után már nem fogsz tudni százszázalékosan teljesíteni, ami a hatékony edzés rovására mehet. Lényeges szempont, ha fáradtnak, kimerültnek érzed magad, akkor inkább tarts egy pihenő napot. Hidd el, azzal nem vesztesz semmit, sőt a javadra válik.

Mindig minden izmot átdolgozol

Ahhoz, hogy fejlődni, változni tudj, nem szabad mindennap lábazni, mindennap felsőtestre (vállra, karra, hátra) edzeni. Tervezd meg előre, hogy hétfőn például lábazni fogsz, akkor kedden vállazni és így tovább, mert ha „szétszeded” az izmokat, sokkal eredményesebb lesz az edzésed.

Nem mellékesen jegyzem meg, hogy fontos szempont, hogy egy megdolgoztatott izomnak pihenni is kell, mivel pihenő időszakban fejlődik nem pedig edzés során. Popsira, hasra minden nap edzhetsz, abból sose elég.

Nincs elég időd

Ha úgy mész le edzeni, hogy szűkében vagy az időnek, akkor hajlamos leszel az edzést elkapkodni, félig megcsinálni. Próbáld az edzésed úgy tervezni, hogy ne kelljen sietve végezni a gyakorlatokat, mert azzal nemcsak, hogy nem lesz hatékony a mozgásod, de a sietség, a szétszórtság miatt a sérülésveszély kockázata is megnövekedhet.

edzés1

Ha ezekre odafigyelsz, garantáltan hamar látni fogod a változást magadon. Természetesen, ha továbbra is odafigyelsz a helyes táplálkozásra és a megfelelő mennyiségű folyadékfogyasztásra!

 

 

 

Hozzászólások