Edzés motivációk az esztétikai hatáson túl

2014/06/21

A mindennapi testmozgás hihetetlen pozitív érzést tud nyújtani mind testileg, lelkileg és szellemileg. Ezeket a pozitív hatásokat tudod hasznosítani magánéletben és a munkahelyeden is egyaránt. Azonban rengeteg kifogást lehet hallani azzal kapcsolatban, hogy miért nem edzünk napi vagy heti rendszerességgel.

sport

Ilyen kibúvókat, mint például:

– nincs elég időm
– túl korán kell kelnem, ha munka előtt szeretnék edzeni
– túl fáradt vagyok már munka után
– félek, hogy lesérülök
– nem tudom mit kéne edzenem
– nem tudom, hova menjek edzeni
– egyedül nincs kedvem… stb.

Most mondunk nektek néhány motiváló tényezőt, ami miatt biztosan átgondolod az eddigi véleményed és találsz megoldást arra, hogy elmenj rendszeresen edzeni, mozogni.

sport2

1. Lelkileg csodát tesz velünk, mivel bebizonyították, hogy aki rendszeresen mozog annak sokkal nagyobb az önbecsülése
2. Formás és feszes tested lesz, amit bátran mutogathatsz a strandon
3. Edzés közben endorfin hormon (boldogság hormon) szabadul fel- ki nem akar egy kis örömöt a sokszor fáradt, szürke hétköznapokban
4. Ebben a felgyorsult, mindenkinek megfelelni akarós világban, rengeteg stressz ér bennünket- erre is megoldás a rendszeres testmozgás, hiszen rendkívül jó stressz levezető, csökkenti a feszültséget, valamint a depresszióra való hajlamot
5. Ha a reggeli edzés mellett voksolsz, kitűnő választás, hiszen gyorsan felfrissülsz, így üdén, aktívan kezdhetsz hozzá a munkahelyi feladatoknak (nem mellékesen a reggeli edzés sokkal hatásosabb, alakformálás szempontjából)
6. Szellemi fittségre is szert tehetsz edzés által- sokkal kreatívabb, éberebb, szemfülesebb tudsz lenni, ami akár munkahelyeden elismeréshez, fizetésemeléshez is vezethet?! J
7. Az egészségünk megőrzése érdekében is elengedhetetlen a testmozgás, hiszen számos jótékony hatással bír
8. Rendszeres testmozgás csökkenti a szívbetegségek és a rettegett stroke kialakulásának kockázatát
9. Ha esetleg magas vérnyomással küzdesz, akkor edzésre fel, mivel bizonyított tény, hogy edzés által jelentősen csökken a magas vérnyomás
10. Túlsúly, vércukor kialakulásának kockázatát is csökkenthetjük általa
11. Javítja a koncentráció képességet és a memóriát
12. Hozzásegít a helyes testtartáshoz és ez által csökkenti a gyakori hátfájdalmakat

Reméljük ezzel a néhány pozitív, hatással sikerült meggyőznünk arról, hogy miért érdemes rendszeresen mozogni. Reméljük, mindenképp elkezded az edzést, akár már ma, még ha nincs is hozzá kedved. Hidd el csak a kezdet nehéz. Arról biztosíthatlak, ha egyszer elkezded és megtapasztalod előnyeit, nem fogsz kifogásokat keresgetni. Tulajdonképpen mindegy hogy mi motivál, a lényeg ugyanaz az egészséges életmód szerves része és jót tesz a testnek és a léleknek egyaránt.

Mozgásra fel!

Hozzászólások