Egészséges chips? Létezik!

7 alternatíva a burgonyaszirom helyett

2014/10/16

A chips az egyik legközkedveltebb sós nassolnivaló. Amellett, hogy finom és rengeteg ízesítés közül válogathatunk, megfizethető áron juthatunk hozzá. Viszont a burgonyaszirom rendkívül egészségtelen a szervezetünkre.

A burgonyaszirom chips azért káros a szervezetre, mert nagyon magas a kalóriatartalma, illetve gazdag sóban és zsírsavakban is egyaránt. Ettől függetlenül nem kell lemondanunk a sós ropogtatni valóról. Elég, ha más alapanyagokat választunk. Mutatunk nektek 7 alternatívát a Filantropikum segítségével.

Cékla-chips

516509531

A cékla sokkal egészségesebb a krumplinál, ugyanis antioxidánsokban gazdag.

Hozzávalók:

  • cékla
  • olívaolaj
  • kakukkfű

Elkészítés:

Vágjuk vékony szeletekre a céklát. Tegyünk sütőpapírt a tepsibe, majd helyezzük rá a karikákat, végül pedig locsoljuk meg olívaolajjal. Körülbelül 20-35 percig süssük az előmelegített sütőben 160 Celsius fokon. Ha az egyik oldala megsült, fordítsuk meg, hogy mind a két oldala jól átsüljön. Hagyjuk majd kihűlni, tálalás előtt pedig szórjuk meg friss kakukkfűvel.

Banán-chips

181983160

Hozzávalók:

  • 3-4 db banán
  • 1-2 kanál citromlé

Elkészítés:

Szeleteljük fel a banánokat, majd áztassuk be a citromlébe. Pár perc múlva helyezzük őket egy szalvétára, hogy felszívja róluk a nedvességet. Ezután süssük körülbelül két órahosszáig.

Padlizsán-chips

177129013

A padlizsán számos vitamin és ásványi anyag forrása, valamint rostokban is gazdag. A sütési eljárás hasonló a fentiekben ismertetett módszerekhez. A sütési idő 40 perc, félóra után pedig forgassuk meg a szeleteket. Amikor megforgatjuk, tegyünk még hozzá egy kis olajat.

Mangó-chips

179979153

A mangó amellett, hogy finom, C-vitaminban is gazdag. Melegítsük elő a sütőt 100 Celsius fokra, majd süssük 45 percig a vékonyra vágott mangó szeleteket. Fordítsuk meg, és így süssük további még 30 percig.

Sárgarépa-chips

sb10062327a-001

Az eljárás hasonló az előbbiekhez. Karikázzuk fel a sárgarépát minél vékonyabbra, majd aszaljuk meg lassú hőfokon. Gyakran kell ellenőrizni, hogy nehogy odasüljenek. Fogyasztás előtt borssal, chilivel, fűszerpaprikával ízesíthetjük.

Cukkini-chips

133445248

A cukkini rendkívül gazdag B-vitaminban. Elkészítése hasonló az előzőekhez. A szeleteket borssal, sóval ízesíthetjük. Mielőtt a sütőbe kerülnek, öntsük le a szeleteket olívaolajjal.

Jó étvágyat kívánunk!

Hozzászólások