Egy arab hercegnő megváltoztatja a világot

Csador helyett Christian Louboutin?

2016/07/14

Az arab nőket mindenki előítélettel kezeli, de most egy szaúdi hercegnőnek köszönhetően megdőlnek a sztereotípiák!

A világ legkeresettebb divatmagazinja már többféle kiadásban létezik, azonban a heti trendeken kívül a Vogue most nagyszabású ötlettel állt elő. A havilap új, arab kiadással toboroz még nagyobb olvasótábort, melynek főszerkesztője Dina Aldzsuháni Abdulaziz, Szaúd-Arábia hercegnője lesz.

Dina számára már nem újdonság a divatszakmában való tündöklés. Néhány évvel ezelőtt Carrie Bradshaw kedvence, maga Christian Louboutin nevezett el róla egy sztárok körében igen kedvelt topánkát. A hercegnőnek saját divatmárkája van a D’NA, amely a legminőségibb, legexkluzívabb kreációkat kínálja Rijádban és Dohában.

A Business of Fashion tegnap hozta nyilvánosságra, hogy Dina hercegnő irányítása alatt már ősztől beindul az arab és angol nyelvű weboldal, majd tavasszal megjelenik nyomtatott formában is a magazin.

A divat nagyjai szerint Abdulaziznál keresve sem találhattak volna jobb szerkesztőt a Vogue számára. Ennek oka nem csak a kifinomult és nőies stílusa, hanem az is, hogy valósan belelát az arab nők divattal kapcsolatos elvárásaiba. A muszlim valláshoz tartozó hölgyek számára nehezebb tervezni, mint bárki másnak. Figyelembe kell venni az erkölcsi határaikat, azaz hogy mennyit mutathatnak meg magukból.

A hercegnőről nemrég a Vogue is nyilatkozott: “Dina két lábon járó, beszélő híd a keleti és nyugati különbségek között: diplomata módjára ötvözi azokat a részleteket, amelyek két, egymástól nagyon eltérő kultúrát érzékenyen tudnak összekötni.”

A Vogue Arabia a nemzetközi divatmagazin anyacégének, a Condé Nastnak és a dubai Nervorának a közös vállalkozása és Dubaiban lesz a székhelye is. A célközönség az Emírségek és a többi Öböl-menti ország, Bahrein, Kuvait, Omán, Katar és Szaúd-Arábia mellett elsősorban Egyiptom, Libanon, Marokkó női lesznek.

Mi laikus szemmel nézve az arab nőkből egy testet, arcot eltakaró ruhát és fátylat látunk. Azonban mikor Dubaiban jártam és beléptem a női mosdóba nem akartam hinni a szememnek. Márkás, bódító illatú parfümök lengték be a helyiséget, a nőkön egyedi tervezésű Chanel kosztüm volt, lábukon Jimmy Choo és Christian Louboutin legújabb darabjai. Ezen tényeket Dina hercegnő nyilatkozata is alátámasztja: “Igaz, hogy a vallásunk természeténél fogva konzervatív, de az arab nők nem különböznek másoktól abban, hogy divatosnak akarják érezni magukat és gyönyörűen szeretnének kinézni.”

Hozzászólások