Egyedi mozgásforma a Gyrokinesis

Ülve alakformálás?

2014/09/04

Ennek a módszernek a megálmodója egy Amerikában élő, román balett táncos, Juliu Horvath. Nagyos ismert lett, azonban egy sérülés ketté törte karrierjét. Először saját gyógyulása, majd később mások egészségének érdekében fejlesztette ki ezt az egyedülálló módszert, a Gyrokinesist. Ez az egyedi mozgásforma, a testre és a lélekre egyaránt pozitív hatással bír.

Szonja5
Petruska Szonja, az RC News diéta és fitnesz szakértõje

 

Milyen mozgásforma a Gyrokinesis?

A Gyrokinesis mozgásformában tulajdonképpen a jógának, a táncnak, az úszásnak, a gimnasztikának és a tai chinak a gyakorlatai ötvöződnek, jelennek meg.

A gyakorlatok homorításból, domborításból, oldalra történő csavarásokból, és körkörös mozgásokból áll, amikkel az összes ízületet át lehet mozgatni.

A gyakorlatsorok leginkább az úszáshoz és a tánchoz hasonlítanak.  Folytonos mozgásra épül, így egyik gyakorlatból következik a másik. A légzésre nagyon odafigyelve, gördülékeny, lágy és harmonikus mozdulatokkal kapcsolódik. A gyrokinesisszel az egész testet át lehet dolgoztatni, többek között a belső szerveket is.

Ezzel a módszerrel kiválóan tudod magad feszesíteni, emellett pozitívan hat a kondícióra, hajlékonyságra és rugalmasságra.

Egy ilyen órán nincs zene, a ritmust az óraadó adja a lélegzetvételével. Kortól, nemtől függetlenül, sőt kisebb egészségügyi problémákkal küzdőknek is bátran ajánlott.

Továbbá kifejezetten előnyös ülőmunkát végzők számára, hiszen a sok ülés, görnyedés nem tesz jót a gerincnek, ennek ellensúlyozására pedig kiválóan alkalmas a Gyrokinesis, mivel teljesen átmozgatja a gerincoszlopot.

Eleinte ülve történnek a gyakorlatok (homorítás-domborítás, előre-hátra hajlások, forgások, csavarások) végzése, majd a végén folytatódnak a talajon végzendő mozdulatok ( a has, az erősítő, és a hajlékonyságot fejlesztő elemek).

 A gyrokinesis pozitív hatása

  • regenerál
  • stresszoldó
  • hozzászoktat az egyenes tartáshoz
  • a szív és érrendszer stabil működését segíti
  • csökkenti a derék és hátfájást
  • lazít és hozzásegít a hajlékonysághoz
  • rugalmasságot ad
  • javítja az állóképességet (haladó szint)
  • testileg-lelkileg felfrissít

 

 Gyrokinesis.docxkép

 

 

 

 

 

Hozzászólások