A zabpehely jótékony hatásai

Nem csak egészséges, de finom is

2014/06/28

Miért? Manapság egyre jobban növekszik az érdeklődés a különböző egészséges ételek iránt, ezáltal a zabpehely is előtérbe került. Többnyire azért szeretik, mert nagyon sokféleképpen el lehet készíteni (akár sós, akár édes változatban is), illetve rengeteg ételnek lehet alapanyaga.

Azzal viszont kevesen vannak tisztában, hogy rendkívül egészséges és számos jótékony hatása van, melyek a következők:

– Csökkenti a koleszterin szintet

– Védelmet nyújt a szív- és érrendszeri megbetegedésektől

– Rendkívül magas a rosttartalma, ezáltal jó emésztést biztosít

– Gyulladás gátló hatása van

– Jótékony hatással van az idegrendszerre (regenerálja, élénkíti)

– GI értéke (glikémiás- index) közepes – hamar teltségérzést okoz (a főzött zabpehely értéke alacsony lesz, mivel a főzés felszabadítja a vízoldékony rostokat)

– Vízoldékony rostok által a glükóz lassan tud a véráramba kerülni, így a cukorbetegek számára igen kedvező

–  Magas fehérjetartalma van

– Természetes lúgosító hatása van, így a szervezet savasodását képes megkötni,
megszüntetni

– Gazdag ásványi anyagokban, vitaminokban (alumínium, foszfor, kálium, kobalt, magnézium, cink, kalcium, vas, B-vitamin, E-vitamin

– Természetes szépségforrás, hiszen rendszeres fogyatása nagyon jó hatással van a bőrre, hajra

– Rák kialakulását megelőzi

Összességében kiváló élelmiszer egészségmegőrzés céljából, minden korosztály számára, illetve fogyókúrázóknak, cukorbetegeknek is szerves része lehet a mindennapos táplálkozásban.

Ellenben az ízesített zabpelyhekkel vigyázni kell, mivel ezek legtöbbször cukrot, tartósítószereket, színezéket és egyéb adalékanyagokat tartalmaznak, s mint tudjuk ezek a szervezetünk számára egészségtelenek!

Hozzászólások