Ételekkel a bőr fiatalságáért

4+1 tipp arra, hogy mit együnk

2014/07/25

Sajnos manapság a rohanó, felgyorsult, stresszel és túlterheltséggel járó mindennapok nemcsak a mentális állapotunkon hagynak nyomot, hanem külsőnkön is látható jelei lesznek, ha nem figyelünk oda a megfelelő táplálkozásra, folyadékfogyasztásra, és természetesen a rendszeres testmozgásra.

Petruska Szonja
Petruska Szonja, az RC News diéta és fitnesz szakértője

Ez a negatív folyamat először bőrünkön lesz tapasztalható, sápadt és enyhe fokú öregedés jelei kezdhetnek látszódni rajta. Ráadásul a magas UV-sugárzás is tovább rontja bőrünk állapotát, sőt rendkívül ártalmas. Sajnos a tapasztalatok és előrejelzések is azt a tendenciát vetítik előre, hogy egyre nagyobb mennyiségben kapunk belőle a nyári időszakokban.

Jó hír viszont, hogy meg lehet előzni a bajt, ugyanis tudunk tenni annak érdekében, hogy bőrünk sokáig egészséges és fiatal maradjon. Tudom, most a legtöbb olvasónak elsősorban a különféle pakolások, arcmaszkok, krémek jutnak eszébe, pedig nem feltétlenül csak a kemikáliák tudnak a bőr regenerálódásán, felfrissülésén, fiatalon tartásán segíteni…

Ha belülről tápláljuk, nemcsak bőrünket tesszük egészségessé és fiatallá, hanem az egész szervezetünket. Globálisan az egész testünket vesszük védelem alá.

Öt kiemelkedően hatékony étel- és italtipp, ami garantáltan segítséget nyújt, hogy bőrünket fiatallá varázsoljuk.

Gránátalma

gránátalma

Ez a piros aprómagvas gyümölcs a kiemelkedően magas vitamintartalma mellett, gazdag antioxidánsokban, melyek nem csak védik a bőrt a nap káros sugaraitól, de gyulladáscsökkentő és immunerősítő hatásuk is ismert. Levének és magjainak összetevői a szervezetet kollagén termelésre ösztönzik, melyek képesek az öregedési folyamatokat lelassítani, vagy akár kis időre leállítani. A gránátalma fogyasztásával bőröd puhává, rugalmassá és feszessé tudod tenni. Heti több alkalommal érdemes belőle fogyasztani, akár gyümölcsként, akár magját teába vagy salátába keverve.

Zöld tea

zöld tea

A zöld tea magas antioxidáns- és polifenol tartalmának köszönhetően képes a különféle bőrhibákat, ráncokat, és a barna foltokat – melyek az öregedés jelei – enyhíteni, vagy akár megszüntetni.

Mindemellett kutatások bizonyították, hogy a rendszeres zöld tea fogyasztással  a bőr puha, feszes, hidratáltabb (megnöveli a bőr nedvességtartalmát) lesz, illetve kevésbé fog hámlani.

Ajánlott napi egy bögre, amit ebben a nyári hőségben nem muszáj forrón fogyasztani, jeges változatban is elkészítheted.

Áfonya

áfonya

Ez a vitaminban igen gazdag gyümölcs szintén megvéd a különböző negatív hatásoktól, és hozzájárul, hogy bőrünket fiatalnak lássuk, érezzük.

Képes a ráncokat elhalványítani, a bőrt feszessé tenni és egészségesen tartani.

Halak (Omega-3)

lazac

A legtöbb hal (például lazac) értékes omega-3 zsírsavtartalmának köszönhetően a ráncok kialakulását képes meggátolni, egészségesen tartja a bőrt, valamint megerősíti a bőrsejtek szerkezetét.

Számos előnye mellett növeli a bőr nedvességtartalmát, biztosítja a ragyogását, és magas fehérjetartalmának köszönhetően képes a bőr regenerálására. Nem mellékesen helyreállítja a bőr faggyúháztartását, ezáltal a pattanásos bőrre is segítséget nyújt.

Hetente 2-3 alkalommal ajánlott halat fogyasztani, más húsok helyett.

Mandula

mandula

A mandula is egy olyan „csodatáplálék”, ami hozzásegít ahhoz, hogy bőrünk üde, friss, rugalmas maradjon. Megvéd a ráncok ellen, ami a magas B-vitamin-, E-vitamin- és zsírsavtartalmának köszönhető.

Érdemes pár szemet enni hetente többször önmagában, de levesbe, vagy salátába szórva is fogyaszthatjuk.

Hozzászólások