Ezekkel a trükkökkel vesz rá a Zara a vásárlásra

Így ösztönöznek vásárlásra

2019/04/29

A Zara a legnagyobb ruházati kiskereskedelmi bolt, mely mindent megtesz annak érdekében, hogy vásárlásra ösztönözze a boltba betérőket.

Ma a vállalat éves bevételei 68 milliárd dollárra tehető, amit csak és kizárólag a vásárlóinak köszönhet, illetve néhány cseles kis trükkjének. Belegondoltál már abba, hogy miért térnek vissza folyamatosan az emberek ebbe a boltba? Nem, igaz? Nos, el kell árulnunk, hogy olyan marketing fogásokat és trükköket alkalmaznak, amik nagyban befolyásolják a vásárlók tudatalattiját.

1. A legdrágább ruhák a bejáratnál helyezkednek el – így keltik fel a figyelmet.

A Zarában a ruhákat ár szerint helyezik el. Mindig a bejáratnál vannak a legdrágábbak, mert a tervezők azt remélik, hogy a vásárlók azonnal beleszeretnek ezekbe a ruhákba. A Zara azt az elméletet vallja, hogy: meglát-megszeret-megvesz. A bolt legtávolabbi részei az olcsóbb ruhákat kereső ügyfelek számára vannak fenntartva, ahol az alapvető ruhák és kiegészítők találhatók meg.

zara2

2. A ruhák, a cipők és a kézitáskák szándékosan vannak egymás mellett.

A Zara üzleteiben nincsenek osztályok, legalábbis abban az értelemben, ahogy megszoktuk. A ruhák, a táskák, a cipők és a kiegészítők ugyanazon a területen vannak. Pontosan emiatt nem kell azon gondolkodnod, hogy melyik cipőhöz melyik ruhát vedd meg, mert a bolt vezetői már eldöntötték. Ez egy nagyon kényelmes megoldás, nemcsak azért mert időt takarítasz meg vele, hanem mert követed a folyamatosan változó trendeket. Negatívum, hogy így a vásárló döntése nem számít mert alternatív lehetőséget dobnak elé.

3. A Zarának nincs reklámja, de nem azért, mert pénzt akar megtakarítani.

A Zara vásárlói úgy gondolják, hogy a bolt exkluzív, jó minőségű ruhákat árusít, amihez nincs szükség semmilyen promócióra. Gondoljunk csak bele, hogy se a Balenciaga-nak se a Versace-nak TV-s reklámja, de mindenki tudja, hogy prémium minőségű áruk vannak ott. Ugyanezt csinálja a Zara is. A vásárlók bemennek a boltba, mert valami olyan szeretnének venni, amit se a szomszédjukon, se a munkatársukon nem látnak. A bolt pedig különleges ruhákat kínál nagyon kevés pénzért.

4. A Zarának nincs reklámja, de nem azért, mert pénzt akar megtakarítani.

A Zara vásárlói úgy gondolják, hogy a bolt exkluzív, jó minőségű ruhákat árusít, amihez nincs szükség semmilyen promócióra. Gondoljunk csak bele, hogy se a Balenciaga-nak se a Versace-nak TV-s reklámja, de mindenki tudja, hogy prémium minőségű áruk vannak ott. Ugyanezt csinálja a Zara is. A vásárlók bemennek a boltba, mert valami olyan szeretnének venni, amit se a szomszédjukon, se a munkatársukon nem látnak. A bolt pedig különleges ruhákat kínál nagyon kevés pénzért.

5.  A márka befolyásolja a tudatalattidat: azt érezteti, hogy az elit része vagy.

A Zara soha nem fog boltot nyitni egy Walmartban, Auchanban vagy más szupermarketben. A márka nagy figyelmet fordít a üzleteinek elhelyezkedésére. Csak a nagy bevásárlóközpontokban vagy a nagyvárosok fő utcáin nyílhatnak meg. A Zara mellett szinte mindig van egy kis elit márkabolt. Elegáns és szép ruhájuk van, de túl drágák, a Zara pedig megfizethető kínálatot biztosít. A bolt lehetőséget ad arra, hogy úgy érezd magad, mintha a felső tízezerben lennél. Egyébként, Kate Middleton segített a márkát kicsit arisztokratikusabbá tenni. A hercegnő bizony igazi Zara rajongó. Esküvője után egy egyszerű, kék ​​Zara ruhát viselt, és természetesen azonnal felhívta magára a figyelmet.

zara1

6. Amit nem adnak el az egyik boltban, azt eladják a másikban.

A Zara ruhák többet utaznak, mint néhány ember. Ez azért van, mert a ruhák, amiket az egyik üzletben nem sikerült eladni, azt majd eladják egy másikban. Egyes ruhák a nyugat európai boltokból, akár az orosz boltokba is eljuthatnak. Viszont, ha egy ruha kollekció nem volt túl sikeres azt újratervezik. Így a kevésbé sikeres ruhák új esélyt kaphatnak.

7. Különleges értékesítő módszerük van.

Az akciós szezon megkezdése előtt a bolt megpróbálja a lehető legtöbb ruhát szokásos áron eladni. A Zara tele van a régi kollekciójával az újat pedig nem igazán lehet felfedezni. Pár nappal később sokkal alacsonyabb áron próbálják meg eladni, ami általában be is jön a vásárlóknál.

forrás

 

Hozzászólások