Ezt egyed, ha szívesen elkerülnéd a demenciát

2020/02/27

A demencia egy olyan egészségügyi állapot, mely a tudomány jelen állása alapján visszafordíthatatlan és emberek millióit tartja rettegésben, ha az idős korra gondolnak.

A betegség negatív hatással van a rövid és a hosszabb távú memóriára is. Kialakulásának pontos okait még vizsgálják, az viszont biztos, hogy életmódbeli tényezőkkel elkerülhetjük vagy késleltethetjük a demenciát.

A legfrissebb kutatások alapján a memóriaproblémát erősítheti az alvászavar, az ülő életmód, sőt akár a levegőszennyezés is. Agyserkentő gyakorlatokkal, aktív társasági élettel és megfelelő táplálkozási szokásokkal csökkenthető a memóriazavar kialakulásának kockázata.

Agyünk egészségéről gondoskodhatunk többek között az ómega-3 zsírsavakban gazdag ételek fogyasztásával, de jótékony hatása van a D-vitaminnak, a polifenolnak, a flavonoidnak is szellemi frissességünkre nézve.

Jöjjön pár étel típus, amit ha sűrűn fogyasztunk, idős korunkra akár el is kerülhet minket a demencia:

  • Halak
  • Olívaolaj
  • Rozmaring
  • Zöld leveles zöldségek
  • Olajos magvak
  • Tojás
  • Sajtok
  • Bogyós gyümölcsök
  • Hüvelyesek
  • Gombafélék
  • Teljes értékű gabona

Ha pedig szeretnél agyad egészsége érdekében igazán tudatosan étkezni, kövesd a MIND-diétát.

Hozzászólások