Ezt ne tedd, ha kismama vagy!

Gondolj inkább a babára

2015/03/05

Terhességed ideje alatt sem kell nélkülöznöd a megszokott rutinodat, de annyi biztos, hogy mostantól a babáé a főszerep. Arról sem kell lemondanod, hogy edzeni járj, éppen csak az nem mindegy, hogy milyen mozgásformát választasz.

A 42 éves színésznő, Cameron Diaz először hirtelen jött házasságával kavart nagy port, most pedig az egész világot álmából rázta fel a hír, hogy a művésznő terhes. Sőt, ha hinni lehet a pletykáknak, akkor ikreket vár! Mi is nagyon szeretnék örülni az áldott állapotának, ám ez a tény most megdőlni látszik. Megszólalt ugyanis Cameron személyi edzője, aki szerint lehetetlen, hogy a színésznő terhes legyen.

cameron diaz

Egy percre sem áll le, még csak nem is lassított a tempón” – nyilatkozta Teddy Bass a Daily mailnek, majd hozzátette: “Egyhuzamban azon dolgozik, hogy minél egészségesebben és fittebben élje a mindennapjait. Keményen edz azért, hogy tip-top formában legyen.” Mondta ezt azután a sztáredző, hogy néhány napja felröppent Cameron állapotosságának híre.

Ha azonban terhessége valódi, akkor a színésznő igen nagy kockázatot vállal azzal, hogy nem húz a gyeplőn. Megkérdeztük Béres Alexandra fitneszvilágbajnokot, hogy mit ajánl a várandósság idejére a nőknek:

“Az orvosok általában azért nem ajánlják a sportot a terhesség első három hónapos időszakában, mert ekkor a legnagyobb a kilökődés veszélye. Ez azonban nemcsak a mozgástól, hanem bármi mástól is megtörténhet. Így én inkább azt szoktam javasolni a hozzám fordulóknak, hogy a kezdeti időszakban elsősorban edzéseik rutinján változtassanak. A sportnak alapvetően pont, hogy jó hatása van a magzatra az egészséges vérkeringés szempontjából, csak nem szabad túlzásba vinni. A kemény edzésekkel kapcsolatban már nekem is vannak fenntartásaim. A pulzus-értéket eleve alacsonyan kell tartani egy kismamánál, mert a baba kevesebb levegőhöz jut, mint a mama, tehát a magzatnak ilyenkor még nehezebb a dolga” – szögezte le a fitnesz edző, aki maga is nemrég adott életet második gyermekének.

kismama torna

A világbajnoknő azt is kifejtette, hogy miért jó anyának és babának egyaránt, ha nem adjuk fel teljesen edzéseinket. “Nyugodtan lehet olyan mozgást űzni, amiben nincs ugrálás, lökődéssel vagy ütődéssel kapcsolatos gyakorlat. Erre a legjobb megoldás a hosszú séták, a zsírégető jellegű tornák, valamint a jóga és a pilátes, de ugyanilyen hasznos lehet az intim torna is.”

Hogy mennyit mozogsz a terhességed ideje alatt, az attól is függ, hogy előtte mit csináltál. Természetesen nem ilyenkor kell belekezdeni a nagy edzésekbe, de folytatni lehet az előtte kialakult rutint. Ha tehát heti ötször voltál a teremben, nyugodtan mehetsz most is, a hangsúly az intenzitás csökkentésén van.

Hozzászólások