Fantasztikusnak tűnt, mégis elhasalt a Google-szemüveg

A csőd okai: drága, és nem elég menő

2015/01/22

A Google 2011-ben kezdett el kísérletezni a Google Glass nevű szemüveggel, ami nagyon jó ötletnek tűnt, a következő évben pedig már ki is jött az első típus. A nagy csinnadratta azonban idővel elhalkult, most pedig úgy döntött a cég, hogy nem folytatja a projekt finanszírozását, mert nem jött be.

A Google 2015 elején döntött úgy, hogy egyelőre nem lesz okosszemüveg, és leállította a Google Glass gyártását. Pedig annak idején remek ötletnek tűnt, és hasznos innovációnak, a terv azonban nem tudta kikerülni azt a számtalan buktatót, amelyek elé kerültek, így a cégnek nem volt más választása.

Először is, még az előállítási költségekhez képest is nagyon magas volt az ára, 1500 dollárt (mintegy 400 ezer forint) még az amerikai piacon sem szívesen adtak érte, ráadásul nem volt elég menő, divatos sem, ami a fiatal generációknál nagyon is fontos szempont.

Businessman wearing google glass in a meeting in the board room

Sok panasz érkezett arról is, hogy pár óránál tovább nem bírja az akkumulátora sem, ami erősen behatárolta a használatát, mivel az ember nem a számítógépe előtt akarta feltenni, hanem kint az utcán, a szabadban. Ahol viszont vigyázni kellett rá, mert értékes és törékeny kütyü volt.

Ennek ellenére a Google projektje számos ponton félrecsúszott, hiszen akármilyen technikai újítást hirdetett a felhasználóknak, igazából mégiscsak egy szűk köré maradt, és sosem vált részévé úgy egy szubkultúrának, mint mondjuk az iPhone vagy a tabletek.

Ennek ellenére a cég nem adta fel egy okosszemüveg kifejlesztését, ahol nyilván figyelembe veszik majd annak okait is, hogy az “őstípus” miért fulladt kudarcba. Így kellett volna használni:

Hozzászólások