Farkaséhség? Van megoldás!

4+1 tipp, hogy megakadályozd a túlevést

2014/09/01

Sokszor estél már abba a hibába, hogy különböző családi rendezvényeken, születésnapokon, esküvőkön a rengeteg finom falat láttán túleszed magad? A legtöbb ember ilyenkor nem tud megálljt parancsolni magának és csak eszik, eszik, eszik, amíg csak étel van az asztalon. Utána pedig jön a rosszullét. Amit ugye senki sem szeret! A farkaséhség miatti „falás” ellen azonban vannak módszerek.

Szonja5
Petruska Szonja, az RC News diéta és fitnesz szakértõje

Ha az akaraterőd nem elég nagy ahhoz, hogy kontrolláld magad, íme néhány praktika, amivel talán sikerül csökkenteni az étvágyad.

 

Ha megiszol egy nagy pohár vizet vagy gyümölcslevet az étkezés előtt, a farkaséhségedet csillapítani tudod. Így utána kevesebbet fogsz tudni enni a menüből.

Ha egy falatot többször rágsz meg, vagy sokkal kisebb falatokat eszel, akkor a gyomor jóval az étkezés befejezése előtt teltség érzést fog érezni. A gyors evéssel sokkal többet eszik az ember, mint amennyi a befogadóképessége.

Illetve ha nagy falatokat eszik valaki, szintén lassabban érzi meg, hogy jóllakott, így még többet eszik.

farkaséhség1

Csalj! Ha egy kisebb tányérra teszed az ételt, akkor pszichésen be tudod csapni magad. Ha azt látod, hogy teli volt a tányér, ezáltal könnyebben érzed magad telinek.

Egyél magas víztartalmú ételeket (zöldségeket, gyümölcsöket). Sokkal jobban laktatnak a víztartalmuk miatt, és még egészségesek is.

A magas fehérje- és rosttartalmú ételek is hamar eltelítenek, és csillapítják a korgó gyomrot. Azon kívül, hogy laktatnak, hasznosak is a szervezet számára.

Fontos, hogy igyekezz alacsony glikémiás-indexű ételeket fogyasztani, hogy elkerüld a farkaséhség érzetét.

Hozzászólások