Fogyás a negyedik X után? Lehetséges!

Tippek és trükkök a bikiniszezon előtt

2015/05/15

A tökéletes megjelenés minden nő számára fontos – legyen akár negyvenen innen vagy túl. Az évekkel átalakul a test, és azok a diéták, amelyek a húszas éveinkben beváltak, mára mist sem használnak. Való igaz, hogy a negyedik X után már egészen máshogy működik a szervezet, a fogyás ekkor sem lehetetlen!

Sok nő álma, hogy negyvenévesen passzoljanak rá azok a ruhák, amiket fiatal lány korában hordott, de azt hiszik, hogy ebben a korban már csak koplalással érheti el a kívánt testalkatot. Pedig nem kell sanyargatnunk magunkat, egyszerűen be kell látnunk, hogy a szervezet megváltozott működése miatt más módszerekkel kell elősegítenünk a fogyást.

Mindenből kevesebb kell

fogyasA kor előre haladtával az anyagcsere megváltozik, az ahhoz szükséges energia szintje lecsökken. Ez azt jelenti, hogy a szervezet működéséhez sokkal kevesebb bevitelre van szükség, vagyis ha egy negyven-ötven éves ember ugyanannyit eszik, mint harminc éves korában, óhatatlanul el fog hízni. Ahhoz, hogy ne jelenjenek meg a kellemetlen úszógumik és zsírpárnák, teljesen meg kell változtatni az étkezési szokásainkat!

Jobb nem hízni, mint fogyni

Sokan sajnos csak akkor kapnak észbe, amikor már nem megelőzni, hanem kezelni kell a problémákat – így van ez a túlsúllyal is. Pedig egy egészséges testsúlyt sokkal könnyebb fenntartani, mint a plusz kilókat leadni.

Egy kutatócsoport 13 éven át követett több, mint 30 ezer, átlagosan 54 éves hölgyet. Ez alapján megállapították, hogy az, aki naponta egy órán át intenzíven mozgott, végig tartotta a súlyát az évek alatt – ellenben azok a társaik, akik elhanyagolták a sportolást, meghíztak a kutatás végére.

A kevesebb étkezés mellett tehát a testmozgást sem érdemes elhagyni. Nem kell azonban megijedni, hiszen az egy óra intenzív mozgás nem feltétlenül egy megerőltető sprint – lehetnek olyan hétköznapi tevékenységek, mint a séta vagy az unokákkal való játék. Ha valaki azonban aktívan sportol valamit, például fut vagy teniszezik, annak a napi 30 perc is elegendő.

Megfelelő táplálkozás és rendszeres testmozgás mellett tehát az évek múlásával sem kell tartanunk a zsírpárnák megjelenésétől. Aki már felszedett egy kis felesleget, annak sem kell elkeserednie, hiszen személyre szabott edzésprogrammal, illetve heti 3-4 jó hangulatú csoportos órával hatékonyan és egészségesen megszabadulhat a kilóktól” – mesélte Lóránth Kata, az Oxygen Wellness szakmai vezetője. – „A túlsúly leadásával pedig nem csak szebbek, fittebbek lehetünk, de számos, súlyos elváltozás – szív-és érrendszeri betegség, diabétesz – kialakulását is megelőzhetjük.”

Hozzászólások