Fogyasszunk minden nap friss salátát!

2014/06/21

Úgy gondolom, hogy minden zöldségfélét, így a salátát, a saláta leveleket is teljes értékűen, nyers állapotban kell fogyasztani. Ha nyers zöldséget (igaz ez a gyümölcsökre is) fogyasztunk, minden értékes vitamin, ásványi anyag megmarad bennük, és bekerül a szervezetünkbe, nem vész el a főzés, sütés, hőkezelés során.

Lehet facsartan ivólének, vagy a legismertebb és a legelterjedtebb módon, különféle salátáknak elkészítve, de mindenképpen építsük be a mindennapos étkezésünkbe.

salata2

Hogy miért?

A salátalevelek ideális mennyiségben tartalmaznak a kalciumot és a magnéziumot. Kiemelkedő a K-vitamin tartalma, zöldségfélékhez mérten nagyon gazdag B-vitaminokban, amely az agy és az idegek egyik legfontosabb tápanyaga.

A zöld színű salátafélékben rengeteg az antioxidáns, amely a szervezet védelmének egyik legfontosabb szereplője.

A salátáknak magas a rosttartalma, ez jó hatással van az emésztésre, de a koleszterinszintet is csökkenti.

A bennük lévő rostanyag eltelít, teltségérzetet biztosít, ezáltal csökkenti az éhségérzetet, kevesebbet eszünk, mely ha fogyókúrázunk azt jelentősen megkönnyíti.

Lehet önálló ételként vagy köretként elkészítve fogyasztani.

salata1

A saláta remek kiegészítője az olívaolaj, különféle olajos magvak, nyers zöldségfélék, balzsamecet, natúr joghurt, kombinálhatjuk húsokkal és sajtokkal is. Számtalan variációban elkészíthető, megunhatatlan étel és nagyon egészséges.

Egy egyszerű saláta kedvcsinálónak!

Összevágott jégsalátát, gyufaszálnyi nagyságúra metélt sárgarépát és egy kis doboz konzerv kukoricát, kockára vágott paradicsomot, fehérpaprikát összekeverünk egy tálba.

20 dkg ( kb. 2 szelet) csirkemellet kis kockákra szeletelve, olíva olajon borssal és fokhagymával pirosra sütünk a saláta mixhez keverjük, kevés oregánóval az egészet megszórjuk, egy-két csepp olívát csepegtetünk rá és fogyaszthatjuk. Tovább fokozva az ízeket, tehetünk a tetejére kockázott fetát is.

Jó étvágyat hozzá!

Hozzászólások