Fogyj a spenót segítségével

Egészségért és a formás alakért

2014/09/16

A spenót egy igen „szélsőséges” zöldség, valaki vagy nagyon szereti, vagy nagyon nem. Aki nem szereti és nem elégedett a formájával, annak tanácsolom, hogy próbálja megkedvelni, mert amellett, hogy rendkívül egészséges, a fogyókúrát is segíti.

Szonja5
Petruska Szonja, az RC News diéta és fitnesz szakértõje

A spenót nagyon értékes, de sajnos nem túl közkedvelt zöldségünk, pedig számos jótékony hatása van a szervezetre és a fogyókúrára is. Nézzük, melyek ezek!

A spenót, más néven paraj rendkívül gazdag vitaminokban (A-,B2-,B6-,K-,C-vitamin) és ásványi anyagokban (mangán, folsav, kálium, magnézium, kálcium).

Nagyon magas élelmi rosttartalmának köszönhetően az emésztést és az anyagcsere folyamatokat felgyorsítja, továbbá megtisztítja a bélrendszert úgy, hogy a lerakódott salakanyagokat kiüríti a szervezetedből. Ennek köszönhetően látványos változást fogsz érzékelni a súlyodat illetően, sőt a bőröd is megszépül. Búcsút inthetsz a narancsbőrnek!

A paraj többek között kiváló lúgosító zöldség is, így az elsavasodást képes megakadályozni.

Magnézium tartalmának köszönhetően kiváló hatással van az idegrendszerre és megfelelően szabályozza a vérnyomást is. Gazdag magnézium- és káliumtartalma pedig hozzájárul, hogy a szervezeted természetes zsírbontása a lehető legjobban működjön, ezzel is segítve az ideális testsúlyod elérését. A spenót vízhajtó hatású zöldség is egyben, így ha sokat eszel, könnyedén megszabadulhatsz a hason lévő feleslegtől. Emellett a paraj a puffadást is képes megszünteti.

Ez az értékes zöldség kitűnő immunerősítő hatással bír, ami az őszi-téli időszak és a bacilusok elszaporodásának idején mindenkinek segítségére lehet.

A fogyókúrázóknak jó hír, hogy negatív kalóriás ételnek számít, 10 dkg spenót összesen 20 kalóriát tartalmaz. Mondhatni bármikor bármennyit szabad belőle enni.

Szerencsére nehéz megunni, mert igen sokféleképpen elkészíthető. Azonban, hogy a legtöbb jótékony hatását megtartsa, leginkább nyersen vagy párolva, wokban készítve ajánlott fogyasztani.

Ha legalább egy-két hétre beiktatod étkezésedbe a spenótot, azaz megcsinálsz egy úgynevezett spenótdiétát, akkor az anyagcseréd nagymértékben át tudod alakítani, ennek következtében tartós fogyást érhetsz el.

A spenótdiéta alatt kerüld a fehérlisztes, cukros élelmiszereket és az alkoholt. Sovány húsokat, zsírszegény tejtermékeket, tojás, zöldséget, gyümölcsöt és a fő étkezéseknél pedig mindig szerepeljen a menüben spenót (főzelék, spenótlé, teljes kiőrlésű tésztából spenótos penne, köret).

Fontos, hogy legyen meg a három fő étkezés és a két kisebb, továbbá a sok folyadékfogyasztás és a rendszeres testmozgás is. Így a tartós fogyás, garantált!

spenót étel

 

 

 

 

Hozzászólások