Tévhitek a fogyókúrában

Nézz szembe a valósággal!

2014/07/10

Sokan elcsábulnak diéta, vagy fogyókúra alatt, méghozzá a legkülönfélébb kifogásokkal. Ezek közé tartozik a reggeli mellőzése, a “light” vagy diabetikus édességek fogyasztása, vagy az edzéssel kiváltott egészséges étrend. Íme öt mentségnek vélt állítás, amiről most kiderül, valójában nem is állja meg a helyét.

1. Ha nem reggelizel, megspórolsz egy étkezést, így tudsz fogyni

breakfast

Ha így gondolod, nagyon tévedsz, hiszen ha nem reggelizel, az anyagcsere folyamat sem tud beindulni és ebéd közeledtével intenzívebben törhet rád a farkaséhség, ezáltal sokkal többet fogsz enni, mintha reggeliztél volna, ráadásul könnyen megtörténhet, hogy olyat is eszel, ami diétád idején a tiltó listán van.

2. Light termékekből bármennyit szabad enni

Sajnos ez az állítás sem állja meg a helyét. Hajlamosak az emberek korlátlan mennyiségben fogyasztani a “light” termékekből, mert ugye az „light”. Ami igaz, de ha korlátlan mennyiségben fogyasztod, ugyanott tartasz, mintha „normál” terméket ennél, mivel minimális mértékben ugyan, de gyakran tartalmaznak cukrot.

3. Diabetikus csokoládé nem hizlal, mert kevesebb a kalória tartalma

chocolate2

El kell, hogy keserítsük az olvasóinkat, de ez az állítás sem igaz. A cukrot igaz, édesítővel helyettesítik, azonban, hogy eladható legyen a finom ízvilágával a csokoládé, sokkal magasabb a zsírtartalmuk, ezáltal a kalóriatartalmuk sem lesz kevesebb.

4. Hat után tilos enni

clock

Maximum annak, aki 7-8 körül már alszik, azonban kevesen vannak így. Fontos, hogy se teli hassal, se üres hassal ne menjünk aludni. Ezzel az alvásunkat nehezítjük meg, ami kihathat az egész másnapunkra. Érdemes lefekvés előtt 1-2 órával még enni, azonban semmiképp sem nehéz ételeket, sokkal inkább könnyű salátát, csirkét, kefirt vagy zsírszegény túrót – így nem lassítjuk le az anyagcserénket, továbbá az alvásunk is sokkal nyugodtabb, kellemesebb lesz, így üdén és fitten tudjuk kezdeni a napot. Kísérlet során megállapították, hogy aki este 6 óra után nem eszik, és későn fekszik, reggelinél jóval többet eszik a kelletnél, illetve hajlamos kísértésbe esni és megenni csupa olyan ételt, amit nem lenne szabad.

5. Ha rendszeresen edzek, nem kell figyelnem az étkezésemre

workout eating

Csak ennyit mondunk, az egészséges, formás test: 70% minőségi étel, 20% testmozgás, 10% egyéb kiegészítőkből tevődik össze. Van kérdés?

Hozzászólások