Fuss jól!

2014/06/04

A futás egészséges és remek sport, ezzel a megállapítással mindnyájan egyetértünk. De azzal már kevesebben vannak tisztában, hogy hogyan is hat a futás a szervezetünkre, milyen változások mennek végbe a testünkben futás közben. Összeszedtünk 10 érvet a futás mellett, ami motiválhat a kezdésnél.

1. Hozzásegít a testi-lelki jólét fenntartásához

2. Erősíti az immunrendszert

3. Csökkenti a koleszterinszintet

4. Segít egyensúlyba hozni az anyagcserét

5. Alvási és táplálkozási funkciókat támogatja

6. Javítja az inak, csontok, ízületek teherbírását

7. Hozzájárul a jobb mozgáskoordinációhoz

8. Segít a helyes testtartás kialakításához

9. Rendkívül jó közérzetjavító, stressz csökkentő

10. Erősíti a motiváltságot, kitartást mely alkalmazható az élet más területén

running-wallpaper-41

Nagyon fontos, hogy ne ész nélkül vágjunk bele a futásba, hanem figyelembe vegyük a következő fontos tudnivalókat:

Futócipő nélkül egy lépést se!

A jó futócipő az alapja a futásnak. Nem mindegy, mi van a lábunkon, amikor nekirugaszkodunk a futásnak. Ha nem vagy biztos abban, milyet vegyél, akkor látogass el szaküzletbe, ahol szívesen segítenek neked. Gondold át, milyen terepen szeretnél futni, mert a lábad épsége miatt ezt is figyelembe kell venned, és a cipőválasztásnál, jó, ha ezt is figyelembe veszed. Fontos információ, hogy egy futócipőt 500-800 km után cserélni kell!

Igyál sokat, de tudd, mikor!

Ha a futást választod, mint mozgásformát, tudnod kell, hogy közvetlenül futás előtt illetve után nem szabad sok vizet inni, mert megterheli a szervezetet, viszont a sok folyadékot be kell juttatni a szervezetbe. Ha futsz, napi 3 liter vizet igyál meg!

Légy türelmes!

Tudnod kell, hogy senki sem született hosszú- vagy rövidtávfutónak, tehát első alkalommal ne keseredj el, ha nem futod 30 perc alatt a sziget kört, sőt! A kondíciónak megfelelően kell a sebességet, a futás gyakoriságát és a távolságot beállítani. Nagyon hamar lehet fejlődni, néhány alkalom és fokozatosan emelheted a nehézségi fokozatot.

Melegíts!

Soha ne kezdj úgy futni, hogy nem melegítettél be, és soha nem hagyd úgy abba a futást, hogy nem nyújtod le az izmaidat. Ha betartod ezeket a szabályokat, izomláz nélkül megúszhatod az edzéseket.

Népszerű budapesti futópályák:

Normafa, Margitsziget, Városliget

 

 

 

 

 

 

 

Hozzászólások