Gusztustalan reklám a levegőszennyezés ellen

Taszító divat fog uralkodni, ha nem változtatunk!

2016/03/11

A légszennyezés korunk egyik legfenyegetőbb problémája. Az emberek képesek félvállról venni a helyzet súlyosságát, pedig a környezetszennyezés komoly következményekkel jár.

A levegő minőségének romlása a fejlődő ázsiai városokban a legfeltűnőbb. Jelentős mértékben növekszik az olyan halálesetek száma, amiért az egészségre ártalmas finom porszemcsék okolhatók. A 2,5 mikrométernél is kisebb részecskék növelik a rák kockázatát, a tüdő mélyébe kerülnek, felszívódnak és károsítják a szöveteket. Hosszú távú hatásai nehezen bizonyíthatók, de egyes felmérések szerint 800 ezer ázsiai halálát is okozhatják évente.

A WildAid China és McCann Shanghai  munkatársai groteszk reklámkampányt indítottak annak érzékeltetésére, hogy milyen jelentős problémával állnak szemben a nagyvárosok.

‘Hairy Nose’ – WildAid China & GOblue from WildAid on Vimeo.

 

A nézői élmény zavarba ejtő. Humoros, mégis drámai és meglehetősen gusztustalan módon sokkol. A disztópikus jövőkép láttán egész biztos, hogy mindenki felkapja a fejét. Az impozáns, lógó vagy penderített orrszőrzetüket büszkén viselik és ápolják egy kínai metropolisz lakói. Divattá vált a visszataszító szőrzet, így mit sem kell törődniük a mérgező szmoggal. Valaki mégsem hajlandó követni az ízléstelen trendet, elönti a nosztalgia és visszavágyik abba az időbe, amikor az égbolt még tiszta és kék volt.

01

Üzenete egyértelmű:

“Változtass, mielőtt a levegőszennyezés változtat meg téged!”

Egy elmélet szerint az emberiségnek sűrű orrszőrzetre lesz szüksége azért, hogy megküzdhessünk a belélegzett levegő káros részecskéivel. Tény, hogy harmad akkora valószínűséggel lesznek asztmások azok, akik nagyobb mennyiségű orrszőrrel rendelkeznek.

(Borító: GettyImages)

Hozzászólások