Hogyan győzd le a tavaszi fáradtságot

4 tipp, hogy te is kivirágozz

2016/03/10

Mindnyájan vártuk a tél végét, most pedig úgy néz ki, megjön a jó idő is. Úgy érzed, valami mégsem kerek? Aggodalomra semmi ok, a hívatlan vendég valószínűleg egy kis tavaszi fáradtság.

Joggal mordulsz fel, hogy vége a téli depinek, most meg ez? Adunk pár tippet, hogy tényleg élvezhesd az évszakváltást.

1. Pihenj, pihenj, pihenj

Bár csábító lehet a gondolat, hogy a hosszabbodó nappalokkal te is hosszabbra fűzd a teendőid sorát, ne engedj a csábításnak. Ne akarj mindent egyszerre véghezvinni, tarts ki valamilyen metodika mellett. Mi értelme a hétvégének, ha átalszod a hét közbeni kimerültség rovására? Próbálj legalább 6-7 órát aludni, a napi feladatokat pedig oszd szét. Hidd el, ha nem akarod negyed idő alatt megváltani a világot, sokkal jobban fogod magad érezni.

2. Ügyelj az étkezésekre

Bár mindig fontos, hogy a lehetőségekhez mérten egészségesen és kiegyensúlyozottan táplálkozz, a tavaszi időszakban ez még hangsúlyosabbá válik. Végre eljön a friss gyümölcsök és zöldségek időszaka, használd ki. biztosan te is unod már a banánt, ugye?

tavasziviragzas

3. Tölts több időt a szabadban

Valószínűleg ezt mondani is felesleges, hiszen a napsugarak a legádázabb mormotákat is kicsalják rejtekhelyükről, de nem árt, ha tudatosan kezeled ezt is. Szállj le egy megállóval előbb a buszról, vagy amikor leviszed a szemetet, tégy egy kisebb sétát a környéken. Meglátod, akár milyen rossz is a kedved, a napfény mosolyt csal az arcodra! Ha mindezt megspékeled egy kis kocogással, messzemenően segíted a szervezeted az ébredésben.

4. Ha mindent elkövetsz, és mégsem érzed a változást, ideje lépned!

Amennyiben még mindig nincs változás, irány az orvos!

Lehet, hogy vitaminhiány bújik meg a lehangoltságod mögött, amit egy egyszerű vérképpel könnyen kideríthetsz. Ne légy rest felkeresni a házidokit, ha úgy érzed, nem vagy formában!

suzn Suz’n, az RC News életmód tanácsadója és konyhatündére

Hozzászólások