Hogyan működik a South-beach diéta?

Lényeg, az alacsony glikémiás indexű élelmiszereken van

2014/09/15

A South-beach diéta egy amerikai orvos fejében született meg.  A többi diétától eltérően Dr. Agatston a szénhidrátokat nem tiltja, azonban csak a komplex, jó szénhidrátokat engedélyezi. A diéta három szakaszból áll, ha ezt a három szakaszt végig tudod csinálni, az eredmény garantáltan látványos lesz.

Szonja5
Petruska Szonja, az RC News diéta és fitnesz szakértõje

Azonban lássuk, hogy „néz” ki a három szakasz

Első szakasz

Az első szakasz két hétig tart. Ebben a két hétben el kell hagyni a cukrot, kenyeret, burgonyát, rizst, édességeket és még a gyümölcsöt is. Továbbá minden alkohol tartalmú ital tilos. Sok sovány húst (csirkét, pulykát, halat) és zöldséget kell ebben a két hétben enni. Kerülni kell azonban a telített zsírok használatát (vaj, állati eredetű zsír), és a növényi olajokat kell előtérbe helyezni főzéskor, mint például az olívaolajat.

Az első szakasz a legnehezebb és azon belül is az első 2-3 nap, ha átestél a „kritikus ponton” gyerekjáték lesz továbbra a diéta.

 

Második szakasz

Mikor a második szakaszba érsz, már kevésbé fogod kívánni a bűnös falatokat és már jóval kevesebbet fogsz tudni enni. Fontos, hogy a második szakaszban továbbra is az alacsony glikémiás indexű élelmiszereket fogyassz. Ebben a fázisban már engedélyezett a rizs, teljes kiőrlésű tészta, zabpehely, rostban dús szénhidrátok, gyümölcsök fogyasztása. Húsoknál továbbra is figyelj arra, hogy sovány legyen (csirke, hal, pulyka, sovány marha). A tojás, mint fehérjeforrás már teljes egészében fogyasztható, azaz a sárgáját is megeheted. Az étrendedben itt már szerepelhetnek a tejtermékek (joghurt, sajtok, tej, túró), viszont lényeges szempont, hogy alacsony zsírtartamúak legyenek.

Ez a szakasz addig tart, míg az ideális testsúlyodat el nem éred.

Harmadik szakasz

Gratulálhatunk, hiszen, ha harmadik szakaszba léptél, akkor már jól érzed magad a bőrödben és elégedett vagy a formáddal. Most már csak az a lényeg, hogy ezt meg kell tartani. Erre pedig egy mód van, az életmódváltás. (South-beach diéta elvének a követése.)

southbeachdiet

A déltengeri diéta nem ír elő testmozgást az eredmény elérése érdekében, véleményem szerint azonban a testednek-lelkednek csak jót teszel, ha beiktatod az életedbe a rendszeres sportolást (heti 3x).

Ha kíváncsi vagy, mi az a glikémiás index kattints ide.

Hozzászólások