Hot Iron – az egyik legkiválóbb zsírégető edzésforma

Hatékony csoportos edzés

2014/08/14

Sokan idegenkednek a konditermektől, félnek, hogy kinevetik őket, mert nem tudják a gépek helyes használatát, vagy éppenséggel pont amiatt, mert nem tudják, hogy kell alkalmazni a különféle edzőtermi gépeket, súlyzókat. Ők inkább elkerülik az edzőtermeket.

Szonja5
Petruska Szonja, az RC News diéta és fitnesz szakértője

Sokan vannak olyanok, akik nem szeretnek magányosan, egyedül edzeni, kell nekik ösztönzésül, motiválásként társaság, egy olyan közeg, ahol mindenki ugyanazzal a módszerrel igyekszik alakot formálni.

És olyanok is vannak, akik imádják, ha dübörög a zene és óriási hangulat van egy edzés során.

Ha te is közéjük tartozol, és emellett szeretnél súllyal is dolgozni, mert erőnövelés a célod vagy szeretnél hatékony zsírégetést, illetve látványos és egyben tartós átváltozást? Akkor irány egy Hot Iron edzés!

 

De mi is az a Hot Iron? Nézzük!

Németországban (természetgyógyászok, testépítők, gyógytornászok, sporttudósok) fejlesztették ki ezt az egyedülálló edzésmódszert. Az edzés csoportosan történik. Nem kell más hozzá, mint egy súlyzórúd, amit személyre szabottan és célnak megfelelően kell súllyal/tárcsával felszerelni.

Mozgásformájában semmilyen aerobik típusú órához nem hasonlít, a gyakorlatok sokkal inkább emlékeztetnek majd a konditermi edzéshez, mintsem egy aerobik órához.

Garantált a gyors, tartós alakformálás, felesleges zsírtól való megszabadulás és a feszes, szép izomzat általa.

A Hot Iron edzésnél folyamatosan magasan van tartva a pulzusszám, így válik kiemelkedően hatékonnyá, mert ennek hatására nem az edzés idő alatt történik a zsírégetés, hanem utána, a regeneráció időszakában. Viszont ekkorra jóval intenzívebb, mint máskor.

Egy edzés során több dologra kell figyelni. Az első legfontosabb a testtartás: a gyakorlatokat mindig egyenes háttal kell végezni. A másik nagyon fontos pedig az, hogy a feladatokat lassan és koncentráltan kell végrehajtani, más aerobik jellegű mozgásokhoz képest.

Fontos és nélkülözhetetlen, hogy megtanuljuk a súlyzórúd helyes fogását, használatát, hogy elkerüljük a lehetséges sérüléseket.

Kétféle izomterhelést tesz lehetővé. Az egyik módszer az erő-állóképességi terhelés, illetve a hipertrófiás izomfejlesztő terhelés periódusonkénti változásán alapszik.

Számos érv szól a Hot Iron edzés mellett:

állóképesség-fejlesztő

hatékony zsírégető

kiváló stressz oldó és feszültség levezető

javítja a szívműködést

pozitívan befolyásolja az anyagcsere működést és az emésztést

a nyugalmi vérnyomást csökkenti

Bátran ajánlott edzésforma férfiaknak, nőknek, kezdőknek, haladóknak egyaránt.

Az edzés „lépcsői”:  

 

1. Kezdőknek vagy esetleg újrakezdőknek érdemes a hátprogrammal kezdeni.

A hátprogram 10-12 héten keresztül tart. Cél a helyes testtartás megtanulása, alapok megismerése, zsírégetés beindítása, erő növelése, hátizom erősítése.

2. Hot Iron 1: Hátprogram után következik az állóképességet fejlesztő edzésforma, szintén 10-12 hétig. Nagyobb súlyok, nagyobb ismétlésszámok.

3. Hot Iron 2: Haladók számára. Változik a megszokott edzésforma. Új gyakorlatok kerülnek bele, változik az ismétlésszám és a sorozat is.

4. Hot Iron Cross (a kitartók és a profik számára): Izmonként 3 x 8-12-es ismétlésszámok. A Hot Iron Cross végén éred el a testzsír-csökkenés maximumát, tehát megéri idáig eljutni.

 

Nekem nagyon tetszik ez a mozgásforma és be is iktatom kiegészítő edzésnek az edzőtermi és cardio edzéseim mellé!

Vágj bele te is, az izomláz garantált!

hot iron 2(1)

Hozzászólások