Így fogyj, ha elmúltál már 20 éves

Hormonpara könnyedén

2015/10/09

Neked sem megy már úgy a fogyókúra, mint 20 évesen? Észrevetted, hogy hiába figyelsz oda bizonyos dolgokra, mégsem sikerül elérned ugyanazt az eredményt? Megmondjuk, miért! Fogyj könnyedén harmincon túl is!

Húszévesen még minden sokkal könnyebb, a testünk és a szervezetünk jóval könnyebben reagál bizonyos dolgokra, megvonásokra és változásokra. Kicsivel később, harmincon túl, már egy fokkal nehezebben működik az, ami előtte könnyedén ment, negyven környékén pedig már egészen elképzelhetetlen, hogy végig csináljuk azt a fajta önsanyargatást, amit előtte. De, még ha meg is próbáljuk, akkor sem biztos, hogy sikerrel járunk. Hogy mi ennek az oka? Dr. Caroline Apovian legújabb könyvében elmagyarázza, hogyan tudjuk a korunkat meghazudtoló módon leadni a súlyfelesleget.

Kicsivel több mozgás és kevesebb evés csodákat művel. De mi történik akkor, amikor a késő harmincas éveinktől kezdve már nem megy úgy a változás, mint annak előtte? Először is ne feledjük, hogy testünkben a hormonok megállás nélkül munkálkodnak, ráadásul becsatlakozik hozzá a menopauza is, amiknek együttes erejével a fogyás szinte lehetetlen küldetésnek tűnik. Viszont nincsen minden veszve!

Sporty fit woman with measure tapes fruit. Time for diet slimming.

Egyél több fehérjét, zöldséget és gyümölcsöt

Lehetőleg csak az egészséget támogató szénhidrátot fogyassz, vagyis több zöldséget, gyümölcsöt és teljes kiőrlésű terméket, mert ez lelassítja a metabolikus rendszer működését, így nem fogsz felszedni plusz súlyt.

Egyél bőven aminosavakat

Olyan termékek tartalmazzák, mint a hal, hús, tojás és fehérjében gazdag ételek.

Egyél, hogy fenntartsd a hormonális egyensúlyt

Bizonyos ételek segítenek a változó korban lezajló hormonális változások nehézségeinek leküzdésében, mások azonban rontanak a helyzeten. Az alábbi ételekből célszerű többet fogyasztanod: baromfi, zsíros halak, szójafélék, virágos zöldségek, teljes kiőrlésű gabonák, spárga, dinnye.

Jó ételekből lakj jól

Ha ugyanazt eszed, mint húszévesen, azért, hogy megőrizd egészséged és a jó alakod, azzal nincsen semmi gond. Viszont a mennyiség már koránt sem lehet ugyanaz. Minél inkább haladsz előre a korral, annyival kevesebb bevitt kalóriára van szükséged a szervezetednek a működéshez. Tehát figyelj rá, hogy ne edd túl magad. Fogyassz könnyű leveseket, smoothie-kat és turmixokat.

fogyas (2)

Eddz, hogy fogyj!

De nem akárhogy! A kardio edzések helyett válaszd a súlyzós edzést. Sokan tévesen hiszik azt, hogy minél többet futnak, annál jobban égetik a zsírt. A saját testsúlyos és súlyzós edzések, ha megfelelő intenzitással végzed, akkor még edzés után is dolgoztatják az izmodat, ezzel pedig elősegítik a fogyást, mert több kalóriát égetsz.

Minőségi alvás

Ne feledkezz meg róla, hogy elegendő időt szánj a megfelelő alvásra. Ha nem alszol eleget, akkor a tested nem képes regenerálódni, az izom pihenni, a szervezeted relaxálni. Ez izomvesztéshez vezet, pedig neki fontos szerepe van a zsírégetésben, ugyanis hétszer több kalóriát éget el. Már egyetlen álmatlanul töltött éjszakai is megzavarhatja az alvásért felelős hormonok működését, így akár sokkal éhesebben kelhetsz, mintha kipihented volna magadat, ez pedig több evéshez és feleslegesen bevitt kalóriához vezethet.

Olvass még Lifestyle témában!

Hozzászólások