Kegel edzés – a szexuális gyönyörökért

Hogyan erősíthetjük a Kegel izmot?

2014/08/18

Kegel edzés – olyan edzésfajta, mely nem égeti a zsírt, nem formál alakot, mégis nagyon fontos szerepe lehet a nők és a férfiak életében. Egy edzés, mely nem az alakra vagy az állóképességre hat, hanem többek közt a szexuális gyönyörre.

A Kegel-edzés hagyományos értelemben nem egy edzésfajta, mellyel alakot formálhatunk, zsírt égethetünk, és amelytől kellemesen elfáradunk. Nem növeli az állóképességet sem, viszont megoldást nyújt, egyes intim problémákra.

A kegel gyakorlatokat Dr. Arnold Kegel amerikai nőgyógyászról nevezték el. Ő volt az első, aki felismerte a medencefenék izomtevékenységének fontosságát. Egy speciális tornagyakorlatot fejlesztett ki, mellyel erősíthető a medencefenék izomzata. Ezeket a gyakorlatokat kortól függetlenül, nők és férfiak egyaránt végezhetik. Igen férfiak is, mert a közhiedelemmel ellentétben a férfiaknak is oda kell figyelni, hogy rendbe tartsák ezeket az izmokat. Azokat az izmokat, melyet edzeni, mozgatni kell, nem Kegelről nevezték el ( nincs ilyen nevű izom), hanem latinul „pubococcygeus” izomnak nevezik, rövidítve PC izom, mely a férfiaknál és a nőknél is a gáttájékon van. (Kegel- izomként van a köztudatban.)

kegel

Hogy miért fontos, hogy tornáztassuk a kegel izmokat?

Mert, ha erős a Kegel, vagy más néven PC izom, akkor erősebb, intenzívebb lesz az orgazmus mindkét nemnél és nagyban segít, abban, hogy ne alakuljon ki vizelet visszatartási probléma, hogy ne süllyedjen meg a hólyag. Biztosan hallottál már olyanokról, akik például tüsszentéskor, nevetéskor nem tudják visszatartani a vizeletet. Ez a kellemetlen probléma nem csak az idősebbeket érintheti, hanem fiatalokat is. Erre nyújt segítséget a Kegel-edzés. Megelőzésként is hasznos a kegel gyakorlatok végzése, de a kialakult problémára is jó hatással van, hogy a szinten tartsuk, és ne romoljon az állapot.

A nőknél, ha erős a PC izom, könnyebb és kevésbé fájdalmas lehet szülés, és gyorsabb a felépülés. Férfiaknál a korai magömlésre nyújthat megoldást. (abban az esetben, ha nem lelki eredetű az oka)

kegel1

Hogyan erősíthetjük a Kegel izmot?

A gyakorlatok végzése

Nőkre és a férfiakra ugyanazok a tornagyakorlatok vonatkoznak. A gyakorlatok végzésekor, nem szabad feszíteni a hasizmot. Nem egyszerű, de a tenyerünket a hasunkon tartva ellenőrizhetjük, és ha a feszülést érezzük, abba kell hagyni, szünetet kell tartani, majd újból próbálkozhatunk.

A legfontosabb, hogy tudjuk, mely izomról van szó, mely izmot kell edzeni. Ennek legegyszerűbb módja, hogy feszítsük meg a hüvely és a végbél körüli izmokat, mintha a WC-zést tartanánk vissza. Ha megismertük és „érezzük” a Kegel-izmot és képesek vagyunk mozgatni, megfeszíteni ülve vagy fekve, akkor mindennapi tevékenységeink végzése közben is „edzhetjük a Kegel- izmot, mint például utazás, filmnézés, ülőmunka közben.

kegel2

Példa gyakorlat a medencefenék edzésére

Szorítsuk össze a medencefenék izmait, közepes erővel, 10 másodpercig. Ha valakinek laza az izomzata, akkor első próbálkozásra lehet, hogy kevés ideig bírja. Ha ez állna fenn, akkor fokozatosan emelve az időt kell eljutni a 10 másodpercig. Ha megvan a tíz másodpercnyi idő, lassan kiengedjük az izmokat. A gyakorlatot minimum tízszer ismételjük meg.

Ha szeretnél intenzívebb szexuális gyönyört, akkor sajátítsd el ezt az egyszerű  „edzésmódot” a megfelelő izmok edzésére. Számos lehetőség kínálkozik arra, hogy akár egy hétvége alatt, szakembertől megtanuld a helyes módszert.

Hozzászólások