Kismamaként se mondj le a sportolásról

Tornázz együtt a picivel!

2014/08/03

Kismamaként se mondj le a sportolásról – Tornázz együtt a picivel!

Petruska Szonja – diéta és fitnessz-szakértőnk javaslatai a szülés utáni sportolásról:

Petruska Szonja
Petruska Szonja, az RC News diéta és fitnesz szakértője

 

Ha még a baba születése előtt aktívan, aerobikoztál, úsztál, futottál, miért mondanál le a pici megszületése után a sportolásról? Nem kell, sőt! Pedig sajnos sokan vannak, akik elkövetik, ezt a hibát.

Tudom, hogy már nem te vagy a legfontosabb, de ne hanyagold el a külsődet, nem szabad bezárkózni a négy fal közé. Ha azért nem akarsz elmenni, edzeni, mert a kis lurkót nem szeretnéd magára hagyni, van rá megoldás, hogy ne így legyen! Mondunk három szuper jó ötletet, amivel formában tarthatod az alakodat, megőrizheted az egészségedet és még a babád fejlődéséért is teszel! Persze a cél ne az azonnali fogyás legyen, hanem sokkal inkább a közösségben való részvétel és a testi-lelki egyensúly elérése.

Tornázz együtt a picivel

fotó: www.babaszoba.hu
fotó: www.babaszoba.hu

Baba-mama torna

Legideálisabb a baba második hónapos kora körül elkezdeni a baba-mama tornán való részvételt.

A torna a baba átmozgatásával (mozgáskoordinációs fejlesztő gyakorlatokkal) illetve masszázsával (ami hozzájárul a baba mozgáskészségének, egyensúlyérzékének fejlesztéséhez) kezdődik.

Utána indulhat az anyukák nem megerőltető alakformáló órája. A gyakorlatok leginkább a fenék, comb, has, és az emelgetés miatt igénybe vett hátizomra összpontosul.

A torna során egy-egy gyakorlat a babával a kézben történik, ezzel is nehezítve és hatékonyabbá téve az alakformálást. Ha már nem szoptat a kismama, különböző eszközökkel fokozhatja a tornát, például kézi súlyzóval.

fotó: www.babaszoba.hu
fotó: www.babaszoba.hu

Sok egyéb pozitív hatása van még a babával való közös tornának:

a baba és a mama életébe is rendszerességet visz

a mama terhesség alatt megváltozott alakját és kondícióját segít visszanyerni

a mama-baba kapcsolat mélyül

a picit egészséges életmódra neveli már babaként

a baba-mama immunrendszere is erősödik ezáltal.

 

 

 

 

 

Baba-mama jóga

 

A kezdet lehet már a szülés előtti, kismama jóga, mikor pedig már megérkezett a kis pici a nagyvilágba, folytathatjuk közösen a jógázást.

Mind a babának, mind pedig a mamának testi-lelki harmóniát eredményez, emellett az anya kondíciója, a babának pedig a mozgásérzéke fejlődik.

Egy jóga óra után sokkal nyugodtabbá, kiegyensúlyozottabbá, idillikusabbá és meghittebbé válhat a baba-mama közti kapcsolat.

 

 

Baba-mama úszás

 

Három hónapos kortól ajánlott a baba-mama úszás. Azonban fontos, hogy a baba egészséges legyen és a kötelező oltások és az úszás elkezdése között elteljen néhány nap. A babaúszásnak számos jótékony hatása van a csecsemő fejlődésére. Például az úszás által a pici tüdőkapacitása nő, keringése javul, izmai fejlődnek, nem lesz tartásproblémája és a központi idegrendszerére is pozitív hatást gyakorol. Emellett, azok a babák, akik gyakran részt vesznek úszáson, sokkal nyugodtabbak, békésebbek lesznek és nem lesz alvásproblémájuk.

Az úszás folyamán mélyül a kapcsolat, a baba és a mama között, szabadnak érezhetik magukat, nyugtató és lazító hatása van mindkettőjük számára.

Hozzászólások