Leáldozott a sovány lányok ideje?

Külföldön már hódítanak a telt idomok

2015/03/03

Megtörténhet, hogy végleg eltűnnek a kórosan sovány lányok a címlapokról?!  A nőknek elegük van a csontkollekciókból, hús-vér lányokat akarnak látni a kifutón és a magazinokban!

A kövér modellek soha nem látott méretekben (nem, ez nem egy elírás) árasztják el a kifutókat! Falakat döntenek, feszegetik a határokat, ma pedig már a legnagyobb divatházak is versengenek értük. Úgy látszik egyre többen ismerik fel a divatvilág jeles képviselői közül, hogy szükség van a teltebb nőkre. Akár a kifutón, akár a katalógusokban. Ez nem egy újabb feminista mozgalom, ez bizony az igazi nők vívmánya, akik kikövetelték maguknak a helyet, folyamatosan fellázadnak a Photoshop ellen, és üdvözítik azokat a lányokat és nőket, akik önmagukat (és méreteiket) vállalva pózolnak a kamerák előtt.

Amióta 1991-ben Kate Moss az egyik farmer márka kampányában feltűnt, a divatvilágot elárasztották a “lelenc” külsejű, csontsoványra fogyott lányok, egy kicsit erősebb csontozatú, uram bocsá’ körte formájú lánynak esélye sem volt mellettük. Néhány éve viszont megdőlni látszik ez a trend, ami talán egy új kezdet is lehet.

A plus size modellek érkezését üdvözíti minden átlagos nő, akik a saját formájukra szabott ruhákat akarnak látni kedvenc márkáik kirakatában, nem valami álomvilág kreált Barbie babát, aki miatt koplalni és éhezni kell! Végre hús-vér nőket kapunk, akin van egy kis felesleg itt-ott, de sokkal inkább megtestesíti a valódi nő képét, mint a csontkollekciók!

Ők a legismertebb plus size modellek

Robyn Lawley és Ashley Graham

A 25 éves Robyn Lawley volt az első modell, aki szerepelt a Sports Illustrated bikini kampányában. Az ausztrál lány 17 évesen kezdte a szakmát, de sohasem volt elég vékony ahhoz, hogy nagy áttörést érjen el. Állítása szerint sokszor volt elkeseredett amiatt, hogy nem lehet annyira vékony, mint a többi szakmabeli lány. De kitartó munkájának meglett az eredménye, azóta olyan kampányokban szerepelt, mint a H&M, Ralph Lauren, állt a Panache és a Mango kifutóján, számtalan címlapot tudhat a magáénak. Blogjában folyamatosan a megfelelő önértékelésről ír, követőit mindig arra buzdítja, hogy becsüljék meg magukat. Nem véletlenül vannak több, mint 200 ezren.

plus size modell
Robyn és Ashley

Ashley-nek 28 ezer követője van Twitteren, 247 ezer Instagramon és több ,mint 57 ezren rajonganak érte Facebookon. 2014 mondhatni az ő éve volt, és úgy tűnik, 2015-ben sem kell nélkülöznünk. Olyan kampányokban szerepelt már, mint a Sports Illustrated fürdőruha katalógusa, a Navabi fehérnemű márka, de volt az Elle, a Teen Vogue és a Love magazin címlapján is. Ashley nagyon komolyan veszi a nevéhez és külsejéhez kapcsolódó érdekképviseletet, iskolákban tart előadásokat a pozitív testkép és éntudat témában fiatal lányoknak (és fiúknak).

Fenomenállis, hogy milyen változásokon megy keresztül ez az iparág! Olyan válogatásokra járok el, olyan divatházakhoz, ahova előtte álmomban sem gondoltam volna, hogy bejuthatok! Nagyon kíváncsi vagyok, hová tart ez az egész!? Szeretném bebizonyítani, hogy csak azért,mert dundi vagyok, még nekem is helyem van a szakmában, én is lehetek szép, ahogyan bárki! Ezt akarom képviselni” – árulta el a modell.

Whitney Thompson

whitney thompson

Whitney akkor vált ismertté, amikor feltűnt az America’s Next Top Model című reality vetélkedőben. 2008-ban jelölték a Legbefolyásosabb Nők listáján és a szakmában is komoly sikereket tudhat magáénak. Tavaly még egy éttermet is nyitott, ahol kifejezetten finom, ínycsiklandó falatokkal várják a betérőket.

És az igazi mega modell: Tess Holliday

tess holliday

Tess nem csak a méreteivel számít a legnagyobbnak (22-es méretű, ami itthon nagyjából az 52-nek felel meg), a Facebookon 624 ezer követője van, az Instagramon 304 ezer, a tetkóiról nem is beszélve! Nők (száz)ezrei tekintik példaképüknek, amit a termetes modell folyamatosan meg is hálál. Posztjaiban állandóan biztatja a hozzá hasonló nőket, hogy ne adják fel az álmaikat. “Egyszerűen hihetetlen, ami velem történik. Itt van egy lány, aki 13 éves korától csak azt hallgatta, hogy nem elég jó, de én hittem magamban és megcsináltam. Még ma is földön túli  élményként élek meg egy-egy nagyobb sikert!”

Tess a támadások ellenére nagyon jól érzi magát a bőrében, sikert sikerre halmoz, boldogabb nem is lehetne, szerető családja van, imádja a fiát és a férjét. Hát kell ennél több a sikerhez?

 

Hozzászólások