A legnépszerűbb őszi sportok

Íme öt kiváló zsírégető mozgásforma

2014/10/08

Az ősszel együtt megérkezett a szürke és rossz idő, tetézve azzal, hogy még a nap is korábban megy le. Ez a legtöbb ember számára kedélyállapot ingadozást jelent. Ezért is érdemes a rossz idő ellenére sportolni, hiszen edzés során endorfin, azaz boldogsághormon szabadul fel.

Szonja5
Petruska Szonja, az RC News diéta és fitnesz szakértõje

Vannak olyan sportok, melyek közkedvetek ebben az évszakban is. Hogy mik ezek?
Lássuk!

 

 

Futás

futás

A futás az egyik legnépszerűbb sportnak számít, hiszen csak egy jó futócipő kell hozzá. Amellett, hogy kiváló kardió edzés és rendkívül látványos alakformálást, fogyást lehet elérni vele, még lelkileg is pozitív hatással van az emberre. A lágy szellőben, az enyhén hűvös levegőn, szép környezetben igazi energiabomba lesz a testnek és léleknek egyaránt ez a mozgás.

Túrázás

kirándulás

Az egyik legideálisabb évszak a kirándulásra az ősz. Ilyenkor csak egy túraútvonalat kell megcélozni, rétegesen felöltözni és már lehet is élvezni a természet adta csodákat. Pszichésen épp úgy, mint a futásnál, kiválóan fel tudsz töltődni pozitív energiával, amit az élet más területén tudsz majd hasznosítani. Kiváló programlehetőség családok, barátok, szerelmesek számára. Ráadásul még az alakodat is formálod a túra során. Kell ennél több?

Tipp: Nordic Walking – ma már egyre ismertebb mozgásforma a kirándulás szerelmeseinek.

Úszás

úszás

Az úszással az egész tested kiválóan átmozgathatod, és még az ízületekre sincs negatív hatással, így túlsúlyos emberek számára is kiváló mozgásforma lehet. Továbbá a legtöbb uszodában található szauna részleg, ahová mindenképp érdemes betérni. Segít a zsírégetésben és az anyagcsere folyamatokat is felgyorsítja, többek között a narancsbőr elleni harcban is segítségedre lehet.

Tipp: Ha meguntad az úszást, vagy monotonnak érzed, próbáld ki az aquafitneszt, hiszen amellett, hogy nagyon jó alakformáló, szórakoztató is egyben.

Biciklizés

biciklizés

Egyre nagyobb bicikli úthálózattal rendelkezik már hazánk, így könnyen tudsz biztonságosan kerékpározni. Ha pedig messzebb szeretnél menni a városi nyüzsgéstől, csodás tájak vannak, ahova a kerékpárodat magaddal tudod vinni és fel tudod fedezni a térséget. Pozitív tulajdonsága még, hogy állóképesség javító, anyagcsere gyorsító, zsírégető és remek alakformáló mozgásforma (különösen az alsó testrészekre hat, mint a comb és a fenék).

Jóga

jóga

A borongós, esős időben nincs is jobb egy lelket feltöltő jógánál. Már kezdő jógázóként is megtapasztalhatod, e mozgásnak a lélekre gyakorolt hatását. A jóga a lélek edzése mellett, a testre is pozitívan hat, hiszen remek nyújtó-erősítő gyakorlatokat sajátíthatsz el az óra alkalmával.

Hozzászólások