Macskajaj szilveszter után? Itt a megoldás!

Hitek és tévhitek - a kávé, a tej vagy a limonádé segít?

2015/01/01

Bár a szilveszter az önfeledt mulatságról szól, mégis, a sok koccintásnak sajnos nyoma marad – másnap. Mit tehetünk, ha másnaposan ébredünk? Szenvedés ellen íme néhány hasznos tipp.

A szilveszter alatt felhalmozódott különféle alkohol eltávolításához a fogyasztott mennyiségtől függően 8-24 óra idő is szükségeltethet. Többen úgy gondolják, hogy egy kávéval vagy egy hideg zuhannyal elűzhető a másnaposság, azonban ezek amellett, hogy éberré tesznek, nem fogják segíteni az alkohol eltávolítását a szervezetből.

iStock_000018376546_Small

A másnaposság ellen használt módszerek közül az alvás a legjobb a szervezet számára. Az alkohol fogyasztása csökkenti a vércukorszintet, ami igen fáradttá tesz, mégis ez a legbiztosabb módszer.

Tovább inni tilos! A további alkoholfogyasztás az eddig fogyasztott mennyiség káros hatásaihoz adódik hozzá amellett, hogy kijózanodni is később fogunk. Az alvás mellett legtöbbet a bőséges folyadékfogyasztás segít.
A legjobb italok:
tiszta víz, limonádé, a gyömbértea

A kávéban és a teában lévő koffein izgatja a gyomor nyálkahártyáját, ami fokozza a savtermelést, gyomorégést, émelygést, hányást okoz. Jobb, ha kerüljük másnaposan ezeket az italokat.

Nagyobb mennyiségű alkohol fogyasztása után tele lesz méreganyagokkal a szervezet, amit a szaunázással nem tudunk eltávolítani.
A szaunázás hatására felpezsdült vérkeringés még inkább szétterjeszti a káros anyagokat a szervezetben, tehát kifejezetten ártalmas.

Roaring Christmas

Hogyan előzzük meg a másnaposságot?

–  Igyál lassan, alkoholmentes italokat is iktass be időnként!

– A likőrök, a bor, a tequila, a whisky és más sötét színű égetett szeszek általában súlyosabb másnaposságot okoznak, mint a „fehér” égetett szeszek (fehér rum, vodka, gin).

– Étkezz alkoholfogyasztás közben, mivel az csökkenti a felszívódás gyorsaságát, és ezáltal alacsonyabb lesz a véralkoholszint.

– Nem mindegy, hogy kitartunk-e egyféle szesz mellett, vagy össze-vissza iszunk több félét. Utóbbi esetben szinte biztos a reggeli macskajaj.

– Fogyassz gyümölcslevet, mert csökkenti a másnaposság súlyosságát.

– A ropogtatnivalók növelik az alkohol által lecsökkentett vércukorszintet, valamin a hányinger ellen is kedvező hatásúak.

– Az alkoholfogyasztással közvetlenül össze nem függő körülmények is fokozzák a másnaposságot, ilyenek a dohányzás, a hangos zene, a villódzó fények.

Hozzászólások