Mediterrán finomság a salátástálban

A rukkola jótékony hatásai

2014/09/09

A rukkola, mediterrán térségből származó fűszernövény. Már az ókori rómaiak is ismerték és használták. Hazánkban, azonban még csak most kezd egyre inkább közkedvelté válni. Én már nagyon régóta eszem, hiszen elképesztő módon fel tudja dobni a különféle saláták ízvilágát a jellegzetes és egyben csípős, a mustárhoz hasonlítható ízével (gyakran nevezik borsmustárnak is). Azon kívül, hogy kiváló alapanyag egy diétázó számára, még nagyon egészséges is.

Szonja5
Petruska Szonja, az RC News diéta és fitnesz szakértõje

Lássuk, miért is olyan jó a rukkola!

Nagy mennyiségű vitamin és ásványi anyag található benne, valamint rostban gazdag zöldség, amik külön-külön jótékony hatással vannak a szervezetre.

Rendkívül magas benne az A-, B-, C-, és a K-vitamin, továbbá a vas, kálcium és magnézium.

A magas K-vitamin tartalmának köszönhetően nagyon jó csonterősítő, hiszen a K-vitamin képes megakadályozni a kalcium felszívódást a csontból.

Segít beállítani a vér normális koleszterin- és cukorszintjét.

Az uborka mellett a másik kiváló hidratáló zöldségféle, mivel 90%-a víz.

Kitűnő vese- és vértisztító növény, továbbá a sok antioxidáns- és rosttartalmának köszönhetően javítja az emésztés. Ennek következtében méregtelenítő hatása is kiemelkedő.

Energizáló, és egyben hozzájárul a szellemi frissesség fenntartásához magas B-vitamin tartalmának köszönhetően.

A sok hasznos tápanyagtartalma és alacsony kalória értéke miatt, kifejezetten ajánlott fogyasztása diétázók számára.

Továbbá a rukkola az egyik legismertebb afrodiziákum, azaz vágyfokozó. Nagymértékben képes megnövelni a tesztoszteronszintet.

Alkalmazása

Leginkább nyersen és frissen érdemes fogyasztani salátákhoz, de kiegészítő „eleme” lehet különböző teljes kiőrlésű tésztáknak, pizzáknak, csirkének vagy halnak. Továbbá készíthető belőle pesto, amivel rizses, paradicsomos vagy tojásos ételeket is meg lehet bolondítani.

rukkola tészta 2

Hozzászólások