Melyek azok a tényezők, amik lassítják az anyagcseréd?

A négy leggyakoribb!

2014/09/23

Annak érdekében, hogy fogyásod hatékony legyen, az egyik fontos tényező, hogy az anyagcsere folyamatoknak megfelelően kell működniük. Vannak olyan szokások, amikre érdemes odafigyelni, hiszen kifejezetten lassítják az anyagcseréd.

Szonja5
Petruska Szonja, az RC News diéta és fitnesz szakértõje

Hogy melyek ezek? Lássuk!

 

Koplalás

Ha azt az utat választod fogyásod érdekében, hogy koplalsz és nem eszel semmit, vagy kihagysz főétkezéseket, azzal garantáltan lassítani fogod az anyagcseréd. Ezzel pedig ellenkezőjét fogod elérni, mint amit szeretnél, azaz hízni fogsz, hiszen a következő étkezésednél a bevitt táplálékot, a szervezeted zsírként fogja elraktározni.

Tanácsos a napi többször étkezés, három fő és két kisebb.

Kevés folyadékfogyasztás

Ahhoz, hogy az anyagcsere folyamatok megfelelően tudjanak működni, elengedhetetlen a nagy mennyiségű folyadékfogyasztás. Ha nem iszol eleget, dehidratált leszel, amivel jelentősen lelassítod az anyagcserét.

Fontos tehát, hogy legalább 2-3 litert próbálj meginni a nap folyamán, ha sportolsz, még többet.

Alvás hiány

Ha nem pihened ki magad, nem alszol eleget, annak számos következménye lehet, mint például az anyagcsere lelassulása és a hízás. Ugyanis a kevés alvás következtében nem lesz megfelelő energiád a sportra és arra, hogy a diétádhoz saját magad állítsd elő az ételt. Így nagy esély van rá, hogy a fáradtság miatt a könnyebb utat választod, többek között a gyors kajáldákat, ami hízáshoz vezethet. Próbálj időben lefeküdni, ha tudod, hogy korán kell kelned.

Kevés mozgás, sok ülés

Ha túl sokat ülsz a munkádból kifolyólag, akkor bizony az anyagcsere folyamatok lelassulnak, ami nemcsak az alakodra lesz negatív hatással, hanem sajnos az egészségedre is. Ezért érdemes, pihenőket beiktatni, amikor jól átmozgatod a tested, ezzel is javítva az anyagcserédet.

anyagcsere

 

Hozzászólások